בחודש הבא ייבחרו שני שופטים חדשים לבית המשפט העליון ובורסת השמות רותחת. עורך הדין אפי נוה התייחס היום (ראשון) ב-103FM לרשימת המועמדים וסיכוייהם לזכות בתואר: "ישנם עורכי דין מהמגזר הפרטי וישנם גם שופטים המועמדים לתפקיד. בוועדה ישנו צורך להשיג רוב של שבעה חברים מתוך תשעה למינוי ומדובר על שני מקומות פנויים על למעלה מ-20 מועמדים. בין היתר אני חושב שראוי לדון במועמדותו של השופט חאלד כבוב. מעבר לסגולותיו המקצועיות שאין שנויות במחלוקת, הוא שולט בכל התחומים ומוערך". 

לדברי נוה, "מדובר בשופט ערבי מוסלמי ולבית המשפט העליון עד היום לא מונה שופט מוסלמי, הגיע העת לעשות זאת. ישנן גם נשים רבות שמועמדות לתפקיד, ביניהם השופטת מיכל אגמון גונן שגם היא מוערכת. שרת המשפטים עתידה לפרסם את הרשימה שלה בקרוב".

 

עוד הוסיף נוה: "אולי הגיע הזמן למנות סנגור לבית המשפט העליון, עד היום היו רק פרקליטי מדינה ויועצים משפטיים לשעבר. הגיע הזמן שנמנה סנגור שמגיע עם הגישה הסנגורית. על כל שופט מתמנה לתת רשימה של לקוחות לשעבר וחברים שהוא מנוע מלדון בענייניהם, כשמגיע הרגע בו אחד מחבריו מעורבים בפרשה משפטית לא משבצים אותו באותו הרכב ולכן לא צריכה להיות בעיה למנות סנגורים לבית המשפט העליון. אנחנו זקוקים לאנשים שיש להם ניסיון עשיר ולא רוצים אנשים שלא ניהלו תיקים, העובדה שהמתמודד הוא סנגור לא אמור להוות כמכשול לתפקיד".
עריכה: איתמר זיגלמן