הצעירה אליה קדוש לא תרצה עונש מאסר בגין אירוע תקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב: הפרקליטות חתמה על הסדר טיעון עם הנאשמים באירוע, שהתרחש בספטמבר 2017. היום אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את ההסדר, במסגרתו  הורשעה אליה קדוש בעבירות של איומים, ריבוי עבירות תקיפת שוטר, וכן באיומים על נהג מונית בבית חולים וולפסון, בתקיפת שוטר בבית חולים אברבנאל ובהפרת תנאי מעצר.
תקיפת מאבטחים באיכילוב

יתר הנאשמים, רוסלן מיסייב מור ביטון, חנן אלפסי, אברהם יוספוב, ודוד אמויאל הודו והורשעו בחבלה חמורה ובתקיפה הגורמת לחבלה ממשית. קדוש ואמויאל הורשעו גם באיומים. לגבי קדוש אין הסכמה על העונש, אך הפרקליטות הסכימה שלא לדרוש עונש מאסר בפועל, אלא עבודות שירות. 

יתר הנאשמים ירצו עונשי מאסר שונים בין 17 ל-25 חודשי מאסר בפועל. בנוסף, יפקידו הנאשמים פיצוי עבור נפגעי העבירה בסכום כולל של 120 אלף שקל. בפרקליטות נימקו את ההחלטה לחתום עם הנאשמים על הסדרי הטיעון בהודאתם של הנאשמים ובלקיחת אחריות על מעשיהם ובהסכמת נפגעי העבירה להסדר הטיעון. עוד מציינים בפרקליטות מחוז תל אביב כי העונשים עליהם הוסכם תואמים את הענישה במקרים דומים. "עמדתנו היא שכל אירוע תקיפה, גם ללא נשק, ראוי שיסתיים בעונש מאסר בפועל ממש", נמסר.
 

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, ב-28 בספטמבר, בשעה 01:00 לערך, הגיעה קדוש מלווה במיסייב לבית החולים איכילוב בתל אביב לצורך קבלת טיפול רפואי. במהלך שהותה במיון בית החולים החלה קדוש לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי, בטענה כי אינה מטופלת כראוי. אחד המאבטחים הרחיק את קדוש מדלפק המיון, במטרה למנוע ממנה לתקוף את מי מהצוות הרפואי. בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה לו: "למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם" וכן איימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".

התוקפים מאיכילוב בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


בסמוך לשעה 02:48 הגיעו מיסייב, ביטון, אלפסי, יוספוב ואמויאל, בן זוגה של קדוש, אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח בכניסה, צעק לעברו אמויאל ואף איים על המאבטח באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". מיד לאחר מכן, נכנסו החמישה לחדר המיון, כשאותו מאבטח ושני מאבטחים נוספים הולכים בעקבותיהם. אז, החלו החמישה לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו ומשנפל אל הארץ בעטו בפניו ובחלקי גופו. בד בבד, הכו החמישה את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות. 
 מאבטח אחר, אשר הגיע במטרה לסייע לחבריו, מצא עצמו מותקף אף הוא במכת אגרוף בפניו. בהמשך תקפו מאבטח נוסף, עד שנמלטו ברכבם. קדוש עוכבה על ידי שוטרת שעליה איימה וקראה לעברה כינויי גנאי וקללות, ולאחר מכן החלה לנשוך, לשרוט את השוטרת בפניה ולירוק עליה. 
 
עוד הודתה קדוש כי כמה ימים לאחר מכן הפרה את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליה ונסעה במונית לבית החולים וולפסון. בתום הנסיעה סירבה לשלם וסטרה לנהג ואמרה לו: "כדאי לך לזוז מפה כי אני כולי עצבים, אני אשבור לך את הפנים....אם תיגע בי אני מפוצצת אותך, יושבת עליך שבעה..." או מילים בעלות משמעות דומה. לאחר שאושפזה להסתכלות בבית החולים אברבנאל, היא תקפה שוטר שהוצב שם לשמור עליה, בכך ששפכה עליו בקבוק שתייה.