כ-12 שנה לאחר שנמלט לברזיל בעקבות הרשעתו בהריגת פלסטיני, הודיעה הערב (רביעי) המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, כי יהושע אליצור, נעצר במדינה והוסגר לישראל. אליצור הורשע בעבירת הריגה, לאחר שבספטמבר 2004 נהג ברכב פרטי ממחסום בית פוריק לכיוון אלון מורה. באותה עת נהג צאיל אשתיה ברכב מסוג טרנזיט עם שבעה נוסעים. אליצור עצר את רכבו, ירד ממנו כשהוא מחזיק בידו רובה M-16 טעון במחסנית מלאה, והורה לאשתיה לעצור, תוך שהוא מכוון את קנה הרובה לעברו. אחר כך ירה יריה אחת, ממרחק של מטר או שניים, לכיוון אשתיה, והרגו.


.


כתב האישום נגד אליצור הוגש על ידי עו"ד נורית קורנהאוזר מפרקליטות מחוז מרכז. לאחר שמיעת הראיות בחמישה בספטמבר 2005 הורשע העבריין הנמלט בהריגה, ובית המשפט קבע דיון לשמיעת טיעונים לעונש. ב-20 בספטמבר הוא לא התייצב אליצור לדיון, ונמלט מהארץ לדרום אמריקה.



מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה נמסר כי "בשיתוף עם חוליית האינטרפול במשטרת ישראל המחלקה פעלה במשך שנים רבות ברחבי העולם להביא לאיתורו של אליצור ולהסגרתו לישראל".



ב-18 ביוני 2015 הוא נעצר בעיר סאו פאולו בברזיל, ובעקבות כך ישראל הגישה בקשת הסגרה רשמית לרשויות המדינה. לאחר הליך הסגרה ארוך הוחלט להסגירו לישראל.



היום, כאמור, הושלמה הסגרתו כשהוא מלווה בשוטרי מרחב שומרון, ומחר בבוקר הוא יובא בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב לדיון מעצר. יש לציין כי בתיק ההסגרה מטפלת עו"ד גלית גרינברג מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.



אליצור, שנולד בגרמניה ועלה לישראל בשנת 2002, הורשע, כאמור, בכך שבשנת 2004 ירה למוות בפלסטיני שנהג בטרנזיט סמוך להתנחלות איתמר בה הוא גר. במהלך משפטו בישראל הוא טען כי ביצע את הירי כהגנה עצמית, לאחר שנהג הרכב ניסה לדרוס אותו, אך הוא הורשע ונגזרו עליו 20 שנות מאסר.