התיק נסגר: פרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) כי עם סיום הליך הבדיקה שנערכה בעניינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בקשר להעברה לכאורה של חומר מסווג לגורמים בלתי מוסמכים, הוחלט שלא לפתוח בחקירה פלילית בעניין. החלטת פרקליט המדינה נתקבלה על דעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. 



ההחלטה מתקבלת כחצי שנה לאחר רמזים מצד נציגי פרקליטות המדינה, לפיהם הליך הבדיקה בפרשת המסמכים המסווגים של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עמד להפוך להליך חקירה פלילית. בבקשה שהוגשה לבית המשפט בלוד, נציגי פרקליטות המדינה דרשו להשאיר את המסמכים שנלקחו במסגרת הפשיטה על הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות בכספת של בית המשפט. 



במאי האחרון, התנועה לאיכות השלטון העבירה פנייה אל היועמ"ש, בה היא מציינת כי בעקבות פרסומים לפיהם ראש הממשלה לשעבר אולמרט החזיק בתאו מסמכים החשודים כמסווגים וכי זה ניסה להעבירם לעורך דינו, יש מקום להורות על פתיחה בחקירה פלילית לבדיקת החשדות העולים, לכאורה. כזכור, חוקרי להב 433 במשטרה פשטו לפני על הוצאת הספרים של 'ידיעות אחרונות' והציגו בפני מנהלי ההוצאה צו חיפוש. זאת בעקבות חיפוש אחר חומרי הספר שחיבר אולמרט בכלא. בפשיטה חיפשה המשטרה חומרים לא ערוכים שהעביר אולמרט להוצאת הספרים.



בשירות בתי הסוהר ובמשטרה חקרו חשד לפיו בתאו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נמצאו מסמכים ביטחוניים אותם העביר לפרקליטו. בשב"כ, האמון על הנושא, סירבו להתייחס לפרטים - אולם נודע כי הממצא הועבר לטיפול גורמי החקירה.