בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שני) את ויאצ'סלב רייכלין בן ה-39 מחיפה, ברצח פיליפ בקר ז"ל, זאת לאחר שהוא הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון. במסגרת הסדר הטיעון הצדדים יעתרו במשותף למאסר עולם בגין עבירת הרצח, ולעונש של חמש שנות מאסר בפועל בגין עבירות נוספות של הצתה, סחיטה באיומים וסחיטה בכול, שיבוש מהלכי משפט ועוד. כמו כן, הפרקליטות תעתור לפיצוי משפחת המנוח בסכום המקסימלי הקבוע בחוק העומד על 258 אלף שקלים.



על פי כתב האישום המתוקן נוצר קשר אינטרנטי בין הנאשם והמנוח באמצעות אתר היכרויות, שלאחריו שוחחו השניים בטלפון וקבעו להיפגש בדירתו של המנוח כדי לקיים יחסים אינטימיים. המנוח הציג עצמו בפני הנאשם כרופא העובד בבית חולים אסותא בתל אביב. כמה ימים לאחר מכן החליט הנאשם לדרוש כספים וחפצי ערך מהמנוח בתמורה ליחסים האינטימיים.



הם נפגשו בשנית בדירה, ואז דרש הנאשם את הכספים מהמנוח. משסירב לכך, אמר לו הנאשם כי יפיץ במקום עבודתו של המנוח את נטיותיו המיניות, ולאחר שהמשיך בסירובו לתת לנאשם כספים, תקף אותו הנאשם כדי למנוע את התנגדותו לגניבת כספים וחפצי ערך שלו.



בית המשפט המחזוי בת"א. צילום: מור שמעוני
בית המשפט המחזוי בת"א. צילום: מור שמעוני



רייכלין הכה בראשו של בקר באמצעות בקבוק יין, וגרם לו גם להיחבט מהשיש במטבח ולאבד את הכרתו, אולם לאחר זמן מה שב להכרתו וניסה לקום. רייכלין שב להכות אותו עד שאיבד שוב את הכרתו, ואחר כך חנק אותו עד שנפח המנוח את נשמתו.



המורשע לקח מדירתו של המנוח כספים וכרטיסי אשראי, וכדי להעלים ראיות החליט להצית את הדירה, ואף הניח מפת פלסטיק על גופת המנוח כדי לוודא שהגופה אף היא תישרף.