פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד קיואן אבו נימר, תושב ירכא כבן 20, בגין חבלה מחמירה, הפקרה אחרי פגיעה, הפרעה לשוטר ושיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים.



מכתב האישום עולה כי ב-20 בינואר השנה הגיעו שוטרים סמוך לכיכר המועצה המקומית בירכא על מנת לאתר ולעצור את קיואן, שבאותה עת חנה את רכבו המצוי בבעלות משפחתו על הכיכר כשהוא יושב במושב הנהג.



כשהבחינו השוטרים בקיואן יצאו מהניידת וצעקו לעברו "עצור משטרה" ובתגובה, קיואן פתח בנסיעה לעבר השוטרים בכוונה לפגוע בהם. מהפגיעה התגלגל אחד השוטרים על מכסה המנוע, שמשת הרכב הקדמית וגג רכבו של קיואן עד שנפל על הכביש. מיד לאחר מכן, פגע הנאשם בשתי דלתות הניידת בחלקה הקדמי והמשיך בנסיעה מהירה ופרועה ונמלט מהמקום.



בעקבות הפגיעה יצא שוטר אחר מהניידת וירה מנשקו האישי שני כדורים לעבר רכבו של הנאשם שהמשיך בנסיעה ולא עצר. כתוצאה מהפגיעה, פונה אחד השוטרים לטיפול רפואי ונגרם נזק לניידת בסך של כ- 21 אלף שקל.



בהמשך לאותו יום, הגיע החשוד בשעות הערב למכולת הנמצאת בסמוך לכיכר המועצה ופנה לבעלים של המכולת על מנת לקחת את מכשיר ה-D.V.R לפני הגעת המשטרה, לאחר שחזר קיואן על בקשתו מספר פעמים, מסר הבעלים של המכולת את מכשיר ה-D.V.R לקיואן.