בעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ' הגיב הערב (שני) הערב לראשונה להתפתחויות בתיק 4000. מטעמו נמסר: "מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. מציעים להתאזר בסבלנות ולא למהר להסיק מסקנות. סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה". 



בתוך כך, במשטרה מאמינים כי יצליחו לגייס לפחות עד מדינה אחד בפרשת בזק כבר עד מחר לנוכח החשדות הכבדים כנגד מרבית החשודים שמעצרם הוארך אתמול בבית המשפט, כך עולה מפרטים שהגיעו לידי מעריב אונליין. חקירת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה החלה אומנם רק בימים האחרונים, אולם כבר עתה ברור כי אחדים מהחשודים יהיו מוכנים לשתף פעולה עם החוקרים ולעבות את חומר הראיות בתיק שממילא כבר מצליח לגבש תשתית ראייתית לנוכח חקירה ממושכת של הרשות לניירות ערך (הני"ע) שהובילה לחקירה הפלילית.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


גורמים במערכת האכיפה המעורים בפרטים ציינו כי לא לחינם נדרש צו איסור פרסום בשלב החקירה הגלוי של הפרשה ובוצעו מעצרים של גורמים בכירים בבזק, במשרד התקשורת ומבין מקורביו של ראש הממשלה. "כמו שאמרנו כבר אתמול מצעד המעצרים יימשך בימים הקרובים והפרשה תרשום התפתחות משמעותית ללא ספק. ראש הממשלה יידרש למסור עדות אבל זה לא יהיה מוגזם אם נציין שהוא גם ייחקר באזהרה לנוכח הפרטים שעולים מהחקירה".



מעצרו של בכיר בבזק ושישה חשודים נוספים בהם יועץ תקשורת המקורב מאוד לראש הממשלה, הוארך אתמול על ידי בית המשפט בחמישה ימים, למעט חשוד אחד שמעצרו הוארך בארבעה ימים בלבד. המשטרה ביקשה בתחילה להאריך את מעצרם של המעורבים בפרשת בזק שנעצרו בשמונה ימים. 



הבכיר החשוד בפרשת בזק. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, עצרה אתמול המשטרה בכירים בקבוצת בזק ובני משפחותיהם וכן מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות ההתפתחות בחקירת הפרשה, שכבר קיבלה את הכינוי "תיק 4000". רשות ניירות ערך והמשטרה פרסמו הודעה לפיה, "נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות ניירות ערך והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, במסגרתה נעצרו מספר חשודים בהן נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק".



אתמול אמרו גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק כי מסתמן שראש הממשלה נתניהו יזומן לתת עדות בשלב הראשון במסגרת הפרשה. על פי הדיווח, כחודשיים אחרי שהתיק הועבר מהרשות לניירות ערך לפרקליטות, בהמלצה להגיש כתב אישום נגד חלק מהמעורבים, הוחלט בפרקליטות להעביר חלקים מהתיק למשטרה, וזאת בכל הקשור לקשרים בין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', למנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר. כאמור, מסתמן כי לנוכח החומר שעלה בחקירת הרשות והועבר למשטרה יהיה צורך לזמן לעדות גם את נתניהו כדי לבחון את מידת מעורבותו בפרשה האמורה, וקשריו עם אלוביץ' מחד ופילבר מאידך.



במסגרת החקירה, נחשד כי אלוביץ' התווה באתר האינטרנט "וואלה" שהיה בבעלותו קו אוהד לראש הממשלה, וזאת בתמורה להקלות לעסקיו, בדגש על חברת בזק והחברות הכפופות לה, תוך מינוי פילבר לתפקיד הרגיש כדי לסייע לאלוביץ' מול מתחריו. במשטרה סרבו להתייחס לנושא, אך גורמים במערכת אכיפת החוק אשרו את הפרטים. בתגובה לדיווח, נמסר מטעם נתניהו כי "מדובר בעוד טענה שקרית נגד ראש הממשלה. נתניהו לא פעל עבור אלוביץ', לא תמורת סיקור חיובי ולא בעבור כל תמורה אחרת".