בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר מאסר עולם  ועוד חמש שנות מאסר על מוחמד חארוף, רוצח מיכל חלימי ז"ל. הנאשם הודה והורשע כי החליט לרצוח את הקורבן ממניעים לאומניים. בית המשפט חייב אותו בפיצוי המרבי למשפחת המנוחה- 258 אלף שקל. נקבע כי מצבו הכלכלי של הנאשם אינו ממין העניין, "כאשר בעבירת רצח עסקינן, בוודאי רצח אכזרי ברוטלי ומזוויע כמו זה, מתחייב פיצוי ברף הגבוה האפשרי. הפיצוי הכספי נועד לשקף את החומרה היתרה הגלומה בעבירה", נכתב בגזר הדין. 

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

המקום שבו אותרה גופתה של מיכל חלימי (צילום: דוברות המשטרה)
המקום שבו אותרה גופתה של מיכל חלימי (צילום: דוברות המשטרה)

רוצח מיכל חלימי, מוחמד ח'ארוף (צילום: אבשלום ששוני)
רוצח מיכל חלימי, מוחמד ח'ארוף (צילום: אבשלום ששוני)


במסגרת ההסדר, הורשע חארוף בעבירות רצח, גניבת רכב, קשירת קשר לביצוע פשע, מסחר ברכב גנוב וניסיון הונאה בכרטיס חיוב, כניסה לישראל שלא כחוק ועבירות נוספות. 

התובע ראאד ענוז מפרקליטות מחוז ת"א אמר במהלך הדיון כי "נסיבות הרצח מזעזעות, הנאשם רצח את חלימי כשהיא בהריון, חנק אותה והותיר את גופתה בחולות עד שנמצאה כעבור חודשיים". לעומת זאת, סניגורו של חארוף, עו"ד אלעד רט מהסנגוריה הציבורית ביקש להשית על הלקוח שלו עונש כספי מינימלי וזאת בשל כך ש"משפחת המנוחה צפויה להכרה כמשפחה שקרובה נרצח בפעולות טרור, וכי נוכח מכלול השיקולים בכתב האישום המתוקן אין מקום לגזור על הנאשם פיצוי מקסימלי".

יטה זילברמן, אמה של מיכל חלימי הוסיפה: "הדיון היום הוכיח שמה שאמרנו מההתחלה היה האמת, וכל העוול שנגרם לנו, לשם הטוב של הבת שלנו, היה מופרך. כל העיתונאים שמיהרו לפרסם את ההודעות לפני שאימתו אותם איתנו יכולים להצטער על כך ולבקש מאיתנו סליחה. אני מקווה שזה לא יקרה לאף אחד במדינה, אבל מה שקרה לנו יכול לקרות לכל אחד. אנחנו הכרנו 30 שנה את בתנו, וידענו שהיא לא מסוגלת לעשות זאת. היא היתה בהיריון, והיתה מאושרת מההיריון הזה, אבל באותו יום היא הלכה לקבל עזרה רפואית, וזה לא יתכן שבוע היא לא יצרה איתנו קשר והיא בחיים. ידענו שהיא היתה מאוד לחוצה בימים האחרונים, שהיתה מאויימת ואפילו החליפה את תמונתה בווטסאפ לרישום באנגלית שבו נכתב 'תזכרו שאני אוהבת את כולכם'.

עורכי דינו של מוחמד ח'ארוף מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד אלעד רט ועו"ד מוחמד מחאג'נה מסרו: "כבר בחקירתו במשטרה הנאשם הודה ברצח, והסביר שהרקע למעשה היה לאומני-בטחוני. רשויות האכיפה ובראשן המשטרה לא האמינו לו, וסברו שהרקע למעשה הוא יחסים רומנטיים שנטען שהתקיימו בינו לבין המנוחה. כך גם נכתב בכתב האישום המקורי. בעקבות פגישה שקיימנו עם פרקליטת המחוז הוחלט לקבל את טענות הנאשם ולשנות את עובדות כתב האישום בהתאם לגרסתו במשטרה ובאופן שמבהיר שהמניע לרצח אכן היה לאומני".

המשטרה טענה: הרקע "רומנטי" חארוף ומשפחת חלימי התעקשו - לאומני

כזכור, חלימי הוגדרה כנעדרת החל מחודש מאי 2017, וגופתה נמצאה בחודש אוגוסט.  באותה התקופה, היתה חלימי נשואה לאהרון חלימי, עמו התגוררה ברחובות ליד בית הוריה, ומאוחר יותר במשך תקופה קצרה בישוב אדם באזור בנימין. בתקופה זו היא הכירה, בנסיבות שלא ידועות, את בן זוגה הפלסטיני, עזבה את הבית ועברה להתגורר עם חארוף תוך שהיא בהיריון מבעלה, כך על פי חקירת המשטרה. בפייסבוק של השניים אף נראו תמונות משותפות והצהרתם בדבר כוונתם להתארס. על פי הערכת המשטרה, הם התגוררו בתקופה זאת גם בבת ים וחולון, וגם בשכם.

עם התפתחות החקירה, נעצר חארוף וכבר בשלב הראשון של חקירתו עלו סתירות לעניין מקום שהותה של הנעדרת, עובדה שהעלתה את החשד למעורבותו בהיעדרותה. בשלב מוקדם של החקירה הודה הפלסטיני במעשה, אך בעוד הוא טען שהרקע למעשה לאומני, במשטרה חשדו כי מדובר ברצח על רקע פלילי - "רומנטי". גם בעלה של המנוחה, טען כי הרקע למעשה הוא לאומני.

"אשתי נרצחה ב-28 במאי, ומשטרת ישראל מסרה גרסה שאנחנו מתנגדים ופוסלים. אנחנו עדיין לא קברנו את אשתי, וברגע שנעשה זאת, ונשב שבעה, נגיב בהרחבה ונגיש תביעה נגד המשטרה והאמת תצא לאור. זה חשוב שהיא תצא".

בני המשפחה הוסיפו כי "היא נרצחה על רקע לאומני. היה לה קשר מצוין עם אהרון מושלם אפשר לומר. ברגע שנעלמה ישר חשדנו שחמודי קשור לזה. היה להם קשר ברשת מאז שהיתה בת 17 הוא ניתק ולפני כחצי שנה פתאום חזר הקשר. לא סתם מיהרנו לקנות סים והצלחנו לפתות אותו לנהל איתנו הודעות ושיחות. רק כך המשטרה הצליחה להתחקות אחריו. לטעון שהיא לא נרצה ממניע לאומני זה שקר גס. תנו לאהרון להתאבל עליה". בנוסף, הם טוענים כי המשטרה כשלה בחקירה, שכן ברגע שהגיע בעלה להתלונן על היעלמותה הוא נדרש להמתין למעלה משעה כדי למסור את התלונה. "אלו היו הרגעים הקריטיים וזה המחדל של המשטרה".