הסאגה לא נגמרה? העיתונאי יגאל סרנה, שהפסיד בתביעת דיבה שהוגשה נגדו בידי בני הזוג נתניהו בשל פוסט שכתב בפייסבוק, הודיע כי הגיש הבוקר (שלישי) ערעור בפרשה לבית המשפט העליון. סרנה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הוגש הבוקר בירושלים ערעור 1688/18, יגאל סרנה נגד בנימין נתניהו. באמצעות פרקליטי הטובים: אביגדור ליברמן וליאור אפשטיין". 


רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו



 


סרנה הוסיף: "אומר פה לכל מציעי הצעות הניצחון. כשאתה נאבק עם שלטון כה מושחת וחזק, אינך חותר עוד לניצחון, אלא להשמיע קולך. כל שאמרתי אמת לאמיתה. עדי שותקים. לא אסגירם. אנו תקווה כי העליון הוא מחוץ לתחום השפעת השליט החשוד ושרת המשפטים שלו. אולי מחורבות הלשכה הקורסת יבקע בבוא היום גם מי שת/יספר על השיירה שהיא רק אבן קטנה בפאזל הגדול של הטירוף שממיט אסון גדול".

"שמם של אנשי ציבור אינו הפקר". שרה ובנימין נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם
"שמם של אנשי ציבור אינו הפקר". שרה ובנימין נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם


רק בחודש שעבר דחה בית המשפט המחוזי את ערעורו של סרנה בתביעת הדיבה. סרנה אף חויב בהוצאות משפט של 20 אלף שקל. כזכור, על העיתונאי הוטל לשלם סכום של 115 אלף שקל לבני הזוג נתניהו, לאחר שבפוסט שכתב בפייסבוק טען כי ראש הממשלה "נזרק" משיירתו בכביש 1 במהלך ריב עם אשתו. סרנה הודיע כבר בעת הדיון כי אם יידחה הערעור, הוא יבקש רשות ערעור לבית המשפט העליון. 

בפסק הדין קבעה השופטת אביגיל כהן כי אין מדובר בתביעת השתקה וכי הפרסום ברשתות החברתיות אינו שונה מכל פרסום בכלי התקשורת ה״מסורתיים״ וחייב לעמוד באותן אמות מידה בכל הנוגע למהימנות המידע. עוד נקבע בפסק הדין כי סרנה לא פעל בתום לב אלא מתוך כוונה לפגוע בשמם של ראש הממשלה ורעייתו. בית המשפט קבע כי לראש הממשלה ורעייתו זכות מלאה להגן על שמם הטוב מפני פרסום פוגעני, כמו לכל אזרח.

בית משפט השלום דחה את טענתו של סרנה, כי מדובר בפארודיה בלבד. "שמם של אנשי ציבור אינו הפקר ודמם אינו סומק טפי מדמו של כל אדם אחר", נכתב בהכרעת הדין. סרנה כאמור ערער על פסק הדין ובמקביל גייס את סכום הפיצויים בגיוס כספים המוני. 

"כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השיגעון. הכו בתופים", כתב סרנה בפוסט שבגינו נתבע על ידי בני הזוג נתניהו. 

לפני כשלושה חודשים בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשתו של סרנה לקיים דיון בהרכב מורחב של שלושה שופטים בערעורו על פסק הדין המחייב אותו לשלם פיצויים לראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה. בבקשה טען סרנה כי מדובר ב"תיק נדיר וחסר תקדים" וכי התביעה "מסתמכת על טריטוריה חדשה בעולם המשפט המכונה 'תביעת השתקה'".