בג"ץ קיבל היום (רביעי) את בקשת המדינה ואישר את דחיית פינוי נתיב האבות עד ל-15 ביוני 2018. בפסק הדין נכתב כי לדברי נציגי המדינה, "החל מן המחצית השנייה של 2017, שקדו נציגי הממשלה בהובלת משרד הביטחון על מציאת פתרונות שיאפשרו את מימושו של פסק הדין בדרכי שלום. לפי הנמסר ממשיבי המדינה, לאחרונה עלה בידיהם לגבש מתווה המצוי בישורת האחרונה למימושו, אשר מכוחו ניתן יהיה להעמיד פתרון מגורים הולם עבור תושבי המבנים בהסכמתם".



עוד נכתב בפסק הדין כי "פתיחת הסוגיה מחדש לאחר שניתן פסק דין חלוט ונדחתה בקשה קודמת בנושא, אין לה מקום. כיום גובש פתרון חלקי ומוסכם גם למשפחות המתגוררות בששת המבנים בשטח תוכנית חלקה 91".



נשיאת בית המשפט העליון , אסתר חיות, הבהירה בהחלטתה כי "ניתן להיעתר לבקשת הארכה הנוכחית, אולם הדגישה כי זוהי ארכה סופית ואחרונה, ובסיומה יהא על המשיבים לבצע את פסק הדין ככתבו וכלשונו".



משר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד נמסר בתגובה להחלטה כי "לאחר מאמצים רבים בג"ץ נעתר לבקשת המדינה ודחה את פינוי נתיב האבות בשלושה חודשים. זוהי החלטה הומניטרית חשובה שתאפשר לתושבים לעבור בשיטת 'דלת לדלת'. כמובן, מוטב היה אילו העתירה המקורית הייתה נדחית על הסף. כעת אנחנו נפעל להכשרת היישוב החדש עבורם. אנו מודים לארגוני השמאל הקיצוני על הצלחתם בהקמת ישוב חדש ביהודה ושומרון אותו לא ניתן יהיה לעקור אותו עוד. על כל בית שיפונה בשל עתירות השמאל הקיצוני יקום ישוב חדש".



שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף: "אני מברך על החלטת בג"ץ, שקיבל את עמדתנו ודחה את פינוי הבתים בנתיב האבות. החלטת בג"ץ תאפשר לנו להשלים את ההידברות עם התושבים ולהגיע למתווה מוסכם".



ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, הוסיף: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט ששמה את ההיגיון לפני מידת הדין והתחשבה במשפחות ובילדים. ההחלטה מאפשרת לתושבים לעבור מדלת ביתם לדלת של מגוריהם הזמניים ומאפשרת תנאים אנושיים במציאות הלא אנושית של הריסת בית חייהם. פנינו לעתיד – לצמיחה, בניה ופיתוח ההתיישבות. החלטת ממשלת ישראל על פיתוח האזור יחד עם פסיקת הבג"ץ על דחיית פסק הדין זורעים בנו אופטימיות זהירה לצדק שייראה ויעשה באזור שלנו. עקב בצד אגודל הריבונות המלאה תגיע גם לגוש עציון ולעת עתה כולנו מגויסים למשימת פיתוח ההתיישבות וחיזוק הקהילה הנפלאה שלנו".