פרשת מסרונים נוספת בפתח: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר הנחייה לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב גדי סיסו, לפתוח בחקירה, בחשד לחלופת מסרונים בין שופט בבית משפט השלום בחיפה אמיר טובי, לבין קב"ט של בית משפט. חלופת המסרונים התרחשה בהקשר לדיון שהיה אמור להתקיים בעניינו של  אסף אמבר, עבריין מרמה שהובא מתאילנד. שני חשודים עוכבו לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433.
בתלונה שהגיש עורך הדין בועז קניג, פרקליטו של החשוד, ליועץ המשפטי לממשלה הוא טען כי בעת שהגיע לדיון עם מרשו, הבין כי מתקיימת חלופת מסרונים בין השופט שאמור לנהל את התיק לבין קב"ט בבית המשפט. בנוסח המסרונים ישנה התייחסות לחשוד, המהווה מבחינתו הבעת דעה, ואפשרות לגבי שינוי דעתו, כמו "קניית" דעתו של השופט, כבר מראש. בתלונתו ביקש עורך הדין קניג לפסול את השופט מלדון בעניינו של מרשו.

השופט אמיר טובי. צילום: אתר הרשות השופטת
בבירור ראשוני שנערך, עלתה אפשרות נוספת, לפיה אין מדובר בחלופת מסרונים אמיתית, אלא ביוזמה מפוברקת לכוארה לפסול את השופט, באמתלה של חלופת מסרונים בינו לבין הקב"ט. מסיבה זו, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את ראש אח"ם לפתוח בחקירה, כדי לבחון האם אכן התקיימה חלופת מסרונים אסורה בין שופט לבין אדם שאינו קשור לתיק, בנוגע לתיק נקודתי, במטרה לגרום לשופט לשנות את דעתו, או שמא מדובר במעשה מרמה נוסף המיוחד לחשוד.