על רקע פרשת המסרונים של השופטת רונית פוזננסקי-כץ עם עו"ד ערן שחם שביט, ועדת החוקה התכנסה היום (שני) לדיון מיוחד על דפוסי העבודה בין השופטים לבין גורמי אכיפת החוק. פרקליט המדינה שי ניצן אמר במהלך הדיון: "גם כשהתבררה התמונה המלאה אלמנט התדהמה לא פג. המקרה חריג ואני לא מכיר מקרה דומה. גם פרקליטי המחוזות לא מכירים וצריך להיזהר לא לשפוך אץ התינוק עם המים. חריגות יכולות לקרות בכל מערכת וצריך להיזהר מלכנות זאת נורמה. אני והיועמ"ש רואים את הדבר בחומרה ולכן כבר באותו לילה ביקשנו לפתוח בחקירת משמעת במקביל לבקשת הנשיאה והשרה. 
לשאלה מי מגן על העצור אומר כי הייתה התנהלות לא ראיה אבל לא נמצא שמץ לפגיעה בזכויות העצירים". 
פרט לניצן, בדיון השתתפו השופט בדימוס אליעזר ריבלין נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס דוד רוזן נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס צבי סגל השופט מיכאל שפיצר מנהל בתי המשפט, ראש חטיבת החקירות במשטרה תנ"צ ערן קמין, יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה וראש לשכת עורכי הדין אפי נווה.

השופט אליעזר ריבלין התייחס גם הוא לפרשה ואמר כי היא יצרה בעיה אתית. "מדובר על תלונה חריגה משותפת של הנשיאה והשרה. שני העדים המרכזיים נחקרו בנפרד ולא היה קשר ביניהם. הקשר הפסול בין התביעה לשופטת יצר פגם אסתטי בפמיליאריות שאינה ראויה ובאתיקה פגומה. זה יצר גם כשל מהותי בתחום של תיאום הליכים טרם משפט- הוצאת צווי חיפוש, צווי מעצר, בקשות להארכת מעצר חשובים בנושא חירותו של אדם כשחזקת החפות עומדת לו ויש צורך בהקפדה לבל ייווצר קשר פסול כזה. התברר שהדיון בבקשות להארכת מעצר מתנהל בחלקו בלשכה ובחלקו באולם. בשלבים הראשונים יש צורך לעיתים להסתיר את קיום ההליך ולעומת זאת לאחר מעצר בבקשת הארכה ההיגיון של הסתרת ההליך פוחת. הארכת מעצר צריכה להיות גלויה כמה שאפשר". 
ריבלין הוסיף: "התברר שבחלק המתקיים בלשכה מביעים דעתם שני הצדדים ומוגש חומר חסוי הפתוח רק לעיני השופט. הדיונים הבאים אצל השופט מסארווה נערכו כולם באולם, כולל הגשת חומר חסוי בו עיין בלשכתו לאחר מכן לבדו ללא נציגי התביעה והסנגורים. זו דרך יותר שקופה וראויה וחשוב שהסנגורים ידעו שהשופטת חושבת שראוי למתן את ימי המעצר".