ההערכות המוקדמות לפיהן ניר חפץ יהפוך לעד מדינה, מתחילות לקרום עור וגידים, בעיקר לאור הדיווחים האחרונים לפיהם הוא כבר נמצא במשא ומתן מתקדם בעניין. מדובר באחד האנשים המקורבים ביותר למשפחת נתניהו, כבר שנים ארוכות, ושימש בעבר הן כיועצו של נתניהו והן כיועצה הקרוב של המשפחה. חפץ, אשר שהה במעצר עד אתמול, אז חזר למעצר בית, עשוי לשפוך אור על מספר פרשות, ובעיקר על תיק 4000.

כתב הפלילים של "החדשות", גיא פלג, אשר חשף מספר סיפורים משמעותיים בתיקי ראש הממשלה, התראיין היום (שני) בגלי צה"ל והעריך כי העניין נמצא ממש על סף סיום: "אני לא מכיר משא ומתן על הפיכה לעד מדינה שהתפוצץ בסופו של יום. ברגע ששני הצדדים חצו את המחסום, אין דרך חזרה. אחרי שהם אמרו שהם ערים לסיפורים, הם בעצם אומרים אנחנו מוכנים לעשות הקלה כי אנחנו רוצים לחשוף שחיתות חמורה יותר. מצד שני, העד עצמו מבין ואומר אני מוכן להפליל את הטובים שבחבריי, ולשאת את אות קין. 
על המשא ומתן מול חפץ הוסיף: "צריך לזכור שהוא עדיין לא חתום, אבל הוא בדרך. מה ששלמה פילבר קיבל, בכך שהתיק הפלילי שלו נסגר והוא יועמד רק לדין משמעתי, אלה לא התנאים שיציעו לדעתי לניר חפץ. המשא ומתן הוא מאוד קשוח, הוא יימשך הרבה זמן. אנחנו זוכרים את משה יוסף, שאסור להגיד מה הוא (פרשת עיריית ראשל"צ - מ.א), אבל שם נאמר שהמשא ומתן התארך מאוד מאוד". 
לקראת הסיום, העריך פלג שהדברים בדרך לסגירה: "השורה התחתונה היא שניר חפץ יהיה עד מדינה, וברור שהוא יפליל את נתניהו, כי בסופו של יום, הפרקליטות תביא כמה שהיא רוצה, והשאלה היא כמה לוחצת על ההדק ועל הדוושה. אם היא תרצה שזה יקרה עד אחר הצהריים, הוא יסתיים בדקה לארבע".

"אנחנו מדברים כרגע עוד בתיאוריה, אבל זה ניסיון של שנים. חפץ שומר על זכות השתיקה כרגע, אבל יש משא ומתן רציני עם עורכי הדין שלו, הם מבהירים באיזו סחורה הוא מוכן לסחור, ומבחינתם הוא צריך לספר על כל המעשים הפליליים שהוא היה עד להם. אני לא יודע לאיזה מעשים כאלה הוא עד". 
סה"כ עד עכשיו נראה שיש שלושה עדי מדינה 
"ברגע שחפץ יחתום יהיו פה שלושה עדי מדינה. יש עבריין שמפליל אחרים, והפרקליטות צריכה למצוא עדות . יש עדת נפלאה, עדה שלא קיבלה כלום, לכן היא עדות נקייה לחלוטין וזאת הדס קליין. מילצ'ן מסר הרבה דברים בתמימותו וברשלנותו בלי מעמד של עד מדינה. מצבו של ראש הממשלה, מצבו אנוש, לא פחות".