התפתחויות חדשות בתיקי נתניהו: הפיכתו לעד מדינה של ניר חפץ, מקורבם ואיש סודם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, לא מפסיקה לספק כותרת. לפי דיווח בערוץ 10, חפץ צפוי להעיד על שני אירועים בעלי אופי ביטחוני שנתניהו היה מעורב בהם. מדובר בשני אירועים שבעניינם פעל נתניהו בניגוד לעמדת כל הדרג הביטחוני, כולל ראש השב"כ והמוסד, בעקבות לחץ שהפעילו עליו רעייתו שרה ובנו יאיר. עוד דווח כי חפץ לא עדכן את עורך דינו בכוונתו לחתום על הסכם עד מדינה, ופעל למעשה מאחורי גבו.



הערכה: בעקבות עדות חפץ תיפתח חקירת פרשה נוספת נגד נתניהו


יש לציין כי מדובר על אירועים מהעת האחרונה, עליהם ניתנו על ידי חפץ ראשי פרקים בעדותו. כמו כן, צוין כי במהלך היממה האחרונה חפץ נחשף לחלק מהעדות שמסרה שרה נתניהו במשטרה ביום שישי האחרון. לפי גורמים שצוטטו בחדשות עשר, העדות הזו הרגיזה אותו מאוד  וסייעה לו לקבל את ההחלטה לחצות את הקווים ולהעיד נגד בני הזוג. בנוסף, חפץ ימסור לשוטרים הקלטות של נתניהו עצמו, אך עדיין לא ברור אם הן מפלילות. הוא צפוי להעיד על העברת מסרים בין שאול אלוביץ' לראש הממשלה. גורם משפטי מסר לחדשות עשר כי העדות המרכזית של עד המדינה תהיה בתיק 4,000.



בערוץ 2 הובאו ציטוטים מדברים שאמר חפץ למקורביו על התנהלות נתניהו ובני משפחתו. "ביבי, בהשראת הבן יאיר והשפעתו, גילה חוסר אחריות לאומית וקיבל החלטות שפגעו באינטרסים הלאומיים של ישראל ובביטחון המדינה. הבן יאיר גרם נזקים לאביו ולמדינה. זו הסיבה שעזבתי שם. הבנתי שעידן ביבי הסתיים, ושיהיה נגדו כתב אישום איתי או בלעדי. התנגדתי למתקפות שלו על המשטרה ועל רשויות החוק".


 
עוד אמר חפץ לפי הדיווח: "ביבי דחה את חקירתו במשך ימים כשהוא ידע שאני יושב בגללו במעצר, שמחזיקים אותי בתנאים קשים עד שהוא יואיל בטובו להיחקר . זה לא היה אכפת לו". עוד לדבריו, "יאיר נתניהו היה מעורב בהחלטות ביטחוניות".

עד המדינה ואיש סודו לשעבר של נתניהו סיפר: "אני מעריץ את ביבי אבל הוא נשבה בידי אשתו ובנו, הם מנהלים אותו גם בענייני המדינה. בתאגיד הוא רצה פשרה, ואז יאיר השתולל וביבי שינה את עמדתו".



על פי ההערכה שהושמעה בערוץ 2, כל תיקי נתניהו ייפתחו מחדש, לא רק תיק בזק, אלא גם תיק המתנות וייתכן וגם שתיק 2000, בו חפץ אומר כי פעל בשליחות נתניהו לקידום העסקה מול מוזס. חפץ לא מחזק בעדותו את תיק 3000,תיק הצוללות, אבל בתיק בזק הוא משלים את עדות עד המדינה השני בפרשה, שלמה פילבר. 


לפי דיווח בתאגיד הציבורי כאן, המשטרה התעקשה לחקור את נתניהו לפני הנסיעה לחו"ל ולא בכדי. במהלך החקירה של חפץ, כשהוא הבין שמגלגלים עליו את התיק הוא מקבל את ההחלטה בעצה אחת עם פרקליט חדש הקש ששבר אותו זה התשובות של נתניהו ורעייתו בחקירה ביום שישי.



ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "הדברים שיוחסו לניר חפץ ביחס לשרה ויאיר נתניהו הם שטויות. כבר למעלה מ-7 שנים שניר חפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני, ומקבלת החלטות בתחומים אלה. לכן הדברים שיוחסו לו משוללים כל יסוד".