גבר בן 31, המרצה מאסר על עבירות רכוש, נעצר הבוקר (שלישי) בחשד להנחת מטעני דמה בפתח ביתם של בעלי בית"ר ירושלים, איש העסקים אלי טביב, בעשרה באוגוסט 2017 ושל יזם הנדל"ן גיא מונסונגו ב-15 ביולי בשנה שעברה. הוא יובא מחר בבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, כאשר במקביל החקירה נמשכת.



יש לציין כי החשוד נעצר בעקבות מעצרו בתיק אחר. מעצרו התאפשר בעקבות התאמה בין טביעות אצבע שנלקחו ממנו בתיק עבירות הרכוש, שבו נעצר, לדגימות די אן איי שנלקחו מזירות האירועים.



מיד לאחר אותם אירועים של הנחת המטענים נשלחו הדגימות למאגר הדגימות של המשטרה ועם קבלת התשובות, שאפיינו זיהוי מושלם, נעצר, כאמור, החשוד. יש לציין כי למשטרה יש כעת ראיות חותכות, לרבות ראיות פורנזיות, הקושרות אותו לתיק.



כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה עולה שמו של טביב לכותרות בהקשרים אלה. בחודש מרץ 2017 הורשעו ישראל חיים ושירן דהרי בקשירת קשר לרצוח את איש העסקים, זאת לאחר שהודו בכך.



בכתב האישום המקורי, שהוגש ביולי 2016, נטען כי חיים ודהרי, יחד עם דמיטרי רובינסקי, ניסו לרצוח את טביב במרץ 2015. רובינסקי ודהרי ארבו לטביב על קטנוע השייך לחיים, כשהם חובשים קסדות ומצוידים בכפפות ובאקדח טעון. כשהחנה טביב את רכבו התקרב אליו דהרי וירה לעברו חמישה כדורים, אולם טביב התכופף וכך ניצלו חייו. השניים נמלטו מהמקום וטביב טופל בשל פציעה קלה בזרועו.