בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שלישי) 11 שנות מאסר על קינדה טדסה, נתין אריתראה בן 26, שהורשע בחטיפה ובאינוס בנסיבות מחמירות בצוותא, בפרשת האונס הקבוצתי בראשון לציון שאירעה לפני כשנתיים וחצי.



הנאשם וארבעה מחבריו נפגשו במסעדה בבניין בראשל"צ, שם הבחינו במתלוננת, חטפו אותה וגררו אותה בכוח לחדר של שניים מהם באותו בניין. הם החזיקו בה בחדר כמעט שעתיים, כאשר שניים מהם אנסו אותה, והאחרים עמדו בסמוך לדלת החדר, כשהם שומעים את זעקותיה לעזרה. כשהגיע למקום מכר שלה, בעקבות זעקותיה, גירש אותו הנאשם מן המקום.



בית המשפט קבע כי טדסה עצמו לא קיים מגע מיני עם המתלוננת, אלא שחבריו הם אלה שבעלו אותה, אולם הרשיעו אותו כאחד המבצעים העיקריים של חטיפתה, וכשותף לשני מעשה אונס בצוותא, כמי שהביא אותה למקום, שמר על החדר הנעול בעת ביצוע האונס,וכמי שהרחיק מהמקום את מי שבא לסכל זאת. בפסק הדין נכתב, כי "הנאשם וחבריו פשעו במתלוננת, רמסו את נשמתה ואת גופה, ועשו בה כרצונם כאילו הייתה חפץ".



עוד נכתב בפסק הדין, כי יש להבחין בין חמשת המעורבים, ולקבוע מדרג של חומרה ואשם לפי מעשיהם ולפי מידת ואופי מעורבותם. לפיכך, נקבע כי "מצד אחד, יש מידה של החמרה נוספת בעניינו של טדסה, כי לא רק שהיה דומיננטי במיוחד בחטיפה, ולא רק שעמד והקשיב ושמר מעבר לדלת באופן פסיבי, אלא שאף הרחיק פעמיים את מי שבא לחלץ את המתלוננת. מצד שני, כשנכנס לחדר הקדים ושאל את המתלוננת אם היא מסכימה לקיים איתו יחסי מין, ומשנענה בשלילה, יצא מהחדר. עניין זה לא משחרר אותו מאחריות כשותף למעשי חבריו במעמד של מבצע עיקרי, אולם הבחירה שלא לאנוס אותה בעצמו מעמידה אותו במקום פחות חמור ממעורבים אחרים, שלגביהם לא הוכח כי בררו את שאלת ההסכמה".