פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה כתב אישום נגד זכריה בראשי, בן 53 מירושלים, בגין גרימת מוות בנהיגה רשלנית, נהיגה בקלות ראש וברשלנות בה נחבל אדם וניזוק רכוש ונהיגה בשכרות.



לפי כתב האישום, ב-12 ביולי 2016  נהג בראשי במשאית אליה חובר נגרר נתמך, שעליו הועמס מקדח חורים זחלי במשקל 14 טון. הוא קשר את המקדח לנתמך בשרשרת ברזל קצרה בצדו הימני בלבד, במקום ובאופן שלא היה בהם כדי לעגן את המקדח לנתמך או למנוע את תזוזתו, ונהג במשאית כשבגופו תוצרי חילוף החומר הפעיל של סם הקנאביס.



לטענת התביעה, בראשי נהג במשאית בכביש 446 לכיוון ירושלים, כשהוא חולף במחסום נעלין. המקדח על גבי הנתמך זז, כך שעמד בצמוד לחלקו הימני של הנתמך ולא במרכזו. עם הגיעו לכיכר שלאחר מחסום נעלין הוא נהג בנסיעה מהירה באופן שאינו מתאים לתנאי הדרך ולאופי המשא אותו הסיע.



כתוצאה מכך, ומהעובדה שהמקדח לא נקשר כראוי, בעת היציאה מהכיכר נפל המקדח על המדרכה שמימין לכיכר. באותה העת הלכו על המדרכה הצמודה לכיכר חנה גאולה דוויק ז"ל, הדס לוי ז"ל ואמה וכן אישה נוספת ותינוקה. המקדח נפל על הדס לוי בת ה-4 ז"ל, קבר אותה תחתיו ומחץ אותה, וכן נפל על פלג גופה התחתון של חנה גאולה ז"ל. השתיים חולצו על-ידי מכבי האש, הובהלו לבית החולים ושם נקבע מותן. לשתי הנשים האחרות ולתינוק נגרמו חבלות.