נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות החליטה, לאחר שימוע שנערך היום (חמישי) לשופטת רונית פוזננסקי כץ, להשעותה מכהונתה השיפוטית עד החלטה אחרת. במהלך השימוע חזרו השופטת פוזננסקי ובא כוחה על בקשתה להארכה בהסכמה של חופשת השבתון שלה, אולם הנשיאה דחתה את בקשתה. בעקבות כך הודיעה פוזננסקי כי היא מסכימה להשעייתה. 

שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי כץ, עמדה במרכזה של “פרשת המסרונים”, שבה תיאמה, לכאורה, הארכות מעצר עם חוקר הרשות לניירות ערך עו”ד ערן שחם־שביט. אתמול התייצבה בפני בית דין משמעתי שהוקם כדי לדון בקובלנה שהגישה נגדה שרת המשפטים איילת שקד.  
 
כזכור, קיבלו נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, והשרה שקד את המלצת נציב תלונות הציבור על שופטים, פרופסור אליעזר ריבלין, והחליטו להעמידה לדין משמעתי ולא פלילי, בגין התנהגות שאינה הולמת שופט והפרת כללי האתיקה של שופטים. במסקנותיו כתב פרופ’ ריבלין כי הבדיקה העלתה שורה של כשלים אישיים ומערכתיים, וכי הקשר הישיר בין השופטת לחוקר הרשות לניירות ערך, שהחל בתיאום לוגיסטי, “הידרדר חיש קל לכלל דיאלוג פסול”.  
 
בראש בית הדין עומד נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אשר גרוניס, ושני שופטים נוספים - שופט ביהמ"ש העליון, ניל הנדל, וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, אסתר הלמן. על פי תקנות בית המשפט, ההליך חסוי, וככזה הוא מתנהל בדלתיים סגורות. תוצאותיו האפשרויות הן זיכוי, נזיפה או המלצה להדחה. במקרה כזה, תכונס הוועדה לבחירת שופטים לדון בהדחה.