בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע היום (ראשון) את הנאשמים יוסף כמיל ומחמד אבו אלרוב ברצח ראובן שמרלינג ז"ל בכפר קאסם בערב יום כיפור, ובעבירה של כניסה לישראל בניגוד לחוק. על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים, נכנסו הנאשמים, תושבי קבאטיה, בחודש ספטמבר 2017 לעבוד בישראל בלא אישור כדין. 



על פי כתב האישום, כמיל תכנן לנצל את שהותו בישראל לשם ביצוע פיגוע דקירה ולהרוג יהודי, והציע לאבו אלרוב לבצע עמו פיגוע, אך בשלב זה הוא סירב. השניים החלו לעבוד במחסן פחמים בכפר קאסם, בניהולו של שמרלינג ז"ל, ובהמשך קשרו קשר לרצוח את אחד היהודים אשר עבדו במקום, ממניע לאומני. 



עוד הואשמו השניים, כי בכדי להבטיח את הימלטותם מישראל לאחר ביצוע הרצח, השיגו מספר טלפון של אדם אשר יוכל להסיעם מכפר קאסם אל מקום מגוריהם. בהמשך, כחלק מהחלטתם המשותפת לגרום למותו של יהודי, ועל רקע תחושת כעס כלפי המנוח, החליטו לגרום למותו של שמרלינג. 

תיעוד מצלמות האבטחה בזירת אירוע הדקירה ביבנה


"ביום הפיגוע הגיע המנוח אל המחסן, נזף בנאשמים וביקש מכמיל להעמיס מצבר של מלגזה מהמחסן לרכב שלו. עם שובו של כמיל אל החדר, סיכמו הנאשמים כי זוהי העת לפעול, ותכננו, כי אבו אלרוב יוביל את המנוח אל החדר בטענה כי המקרר מקולקל ויסיח את דעתו, וכמיל ידקור אותו עם הסכין. כמיל התקשר למסיע ותיאם עמו שיבוא לקחת אותם, כדי להבטיח את הימלטותם מיד לאחר ביצוע הרצח. סמוך לאחר מכן, בהתאם לתוכנית, הוביל אבו אלרוב את המנוח אל החדר באמתלת שווא והסיח את דעתו, וכמיל דקר אותו מאחור, בכתף שמאל", נכתב.



הלווייתו של ראובן שמרלינג. צילום: אבשלום ששוני



"המנוח ניסה להתגונן באמצעות כיסא שהיה בחדר, אולם אבו אלרוב דחף אותו והיכה אותו באמצעות מאוורר, בעוד כמיל המשיך לדקור אותו. בהמשך, הביא אבו אלרוב מכוש שהיה סמוך לדלת החדר, והשניים הכו את המנוח, עד אשר התמוטט על הרצפה. לאחר מכן, התקלחו הנאשמים, החליפו בגדיהם, עזבו את המקום ונסעו למקום מגוריהם".



מבצע הפיגוע ביבנה הורשע


בתוך כך, הרשיע בית המשפט את איסמעיל אבו עראם, בן 19 מאזור חברון, בעבירה של ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור, לאחר שניסה לרצוח את ניב נחמיה, סגן מנהל סניף שופרסל ביבנה בחודש אוגוסט 2017, שנפצע באורח קשה בפיגוע.



לפי כתב האישום, הנאשם, שהתחזק מבחינה דתית, קיבל השראה ועידוד לקיים מצוות "ג'יהאד נגד הכיבוש היהודי- ישראלי". כחלק מהתחזקותו הדתית ביצע הנאשם "עומרה" במהלך חודש הרמדאן האחרון ושהה בסעודיה במשך כ-12 ימים. במטרה לקיים הלכה למעשה מצוות ג'יהאד.
 לשם ביצוע הפיגוע, יצא הנאשם מביתו אל תוך שטחי מדינת ישראל, ללא היתר חוקי לכך, והחליט לבצע את זממו באדם שמוכר לו כמעסיקו לשעבר, באמצעות סכין אותה ישיג ומיכל גז פלפל שהביא. הוא הגיע בתחבורה ציבורית ליבנה, ומשלא עלה בידו לאתר את מעסיקו לשעבר, החליט כי יבצע את הפיגוע כלפי קורבן אחר. 

הוא נכנס למרכול וגנב סכין כדולה שאותה הסליק במכנסיו ופנה  לאתר קורבן, גבר יהודי. במהלך שיטוטיו בין מעברי המרכול איתר הנאשם את סגן מנהל סניף המרכול, בעודו מסדר מוצרים במעבר. הנאשם הוציא את הסכין מתוך מכנסיו, הסתער על הקורבן כשהוא מניף את הסכין ודקר אותו בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו. בתגובה, וחרף פציעותיו הקשות, נאבק הקורבן בנאשם, תוך שהשליך לעברו כל חפץ שאיתר בסמוך אליו. במהלך המאבק נשברה הסכין ונשמטה מידיו של הנאשם. בשלב זה, הוא הוציא את מיכל גז הפלפל וכשהבחין כי הקורבן נס ממנו, ריסס באמצעות הגז את פניו של הקורבן ובהמשך ברח בריצה מן המרכול.  
 
בעקבות זעקותיו של הקורבן, המהומה שהתרחשה במרכול ובריחתם של הנוכחים תוך זעקות "מחבל", רדפו אחרי הנאשם מספר עוברי אורח במטרה ללכוד אותו ולאחר מרדף קצר הצליחו ללכוד את הנאשם עד שהגיעו כוחות המשטרה למקום.