כתב אישום הוגש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד רום מרשי, באשמת חבלה בכוונה מחמירה, תקיפת שוטר ועבירות מוספות. על פי כתב האישום, ב-12 למרץ פרץ מרשי לדירת שכניו הקשישים, יצחק וחנה צולינגר, לאחר עימות עם שוטרים, שם הוא התבצר תוך שהוא תוקף את זוג השכנים במסור שהוא נשא בידיו וגרם להם פציעות חמורות.



על פי התביעה, מרשי נכנס לחצר בית ברחוב גולומב בחיפה, והחל לעקור צמחים בגינה ולהרוס חפצים בה. אחד השכנים יצא להתעמת עם הנאשם, אך לאחר שבן גאבי איים עליו, השכן ברח חזרה לביתו וקרא למשטרה. בשלב זה הגיעו אל החצר שני שוטרים, שניסו לברר את מעשיו, בתגובה לכך צעק הנאשם שיתרחקו ממנו ואף תקף את אחת השוטרות שהגיעו לשטח.

מקום ההתבצרות בחיפה. צילום: דוברות המשטרה
מקום ההתבצרות בחיפה. צילום: דוברות המשטרה


"התעמת עם השוטרים, ותקף אותם עם מסור"

בתגובה לכך, הודיעה לו השוטרת כי הוא תחת מעצר, אף הוא התנגד למעצר, בין השאר כאשר הוא תוקף אותם באגרופים ובעיטות, ואף במסור שהיה בידיו. בתגובה לכך, השוטרת ירתה לעבר פלג גופו התחתון, והוא נמלט אל דירתם של בני משפחת צולינגר. הנאשם נכנס לדירה, בעודו אוחז בידו במסור, והכה באגרופים ובאמצעות המסור בפניו ובגופו של יצחק, עד אשר יצחק איבד את הכרתו, זאת בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה, והכה הנאשם את חנה, באמצעות המסור, בידה.

לבסוף, לאחר שהנאשם התבצר בממ"ד בדירה שאליה פרץ כאשר בידיו סכין קצבים, פרצו כוחות כיבוי אש ומשטרה לדירה, ופינו את זוג הקשישים. גם בשלב זה תקף הנאשם את השוטרים שניסו לעצור אותו בעזרת הסכין, עד אשר נעצר. כתוצאה מהמעשים המיוחסים לנאשם, נשברה ארובת העין של יצחק צולינגר, בנוסך לתכים בידיו, והוא אושפז למשך של שבועיים בבית החולים. גם אשתו נחתכה בידיה.

עו"ד נאג'י עמר, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנאשם מסר: "לאור מצבו והרקע שלו הצעיר נמצא בהסתכלות. אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי. לאחר שנקבל את חומרי החקירה נלמד אותם ונגיב בבית המשפט"