המדינה הגישה היום (ראשון) לבג"ץ בקשה לדחות ביום אחד את הדיון בעתירות נגד גירוש מבקשי המקלט. הדיון נקבע ליום שלישי הקרוב, ואילו המדינה מבקשת לדחות ליום רביעי כדי לאפשר את נוכחותו בדיון של השליח המיוחד למדינה השלישית, שצפוי לשוב ארצה ביום רביעי בבוקר.



בבקשה נכתב כי "נוכח ההתפתחויות שחלו בימים האחרונים, חל שינוי במצב העובדתי שאליו התייחסו העתירות, בפרט ביחס למדינה השלישית השנייה, ולפיכך העתירות במתכונתן הנוכחית אינן מתייחסות למצב הדברים העדכני".



העותרים, באמצעות עורכי הדין אביגדור פלדמן ואיתי מק, מתנגדים לבקשה. הם סבורים כי "מאחר שלטענת המשיבים חלו התפתחויות חדשות וראש הממשלה הפר בעצמו את תעודת החיסיון שעליה חתם בשנת 2014, בשלב זה, וכל עוד שלא הוצאה תעודת חיסיון חדשה, אין מקום להגשת חומר סודי כלשהו במעמד צד אחד, ומכאן גם שאין מקום לדחות הדיון לצורך השתתפות השליח בו".



עוד כתבו העותרים בהתנגדותם כי "מהבקשה עולה כי השליח נדרש להגיע לדיון כדי להציג בפני השופטים את ההתפתחויות במו"מ עם המדינה השלישית, ולא כדי להציג הסכם חדש מוגמר. ככל שהמדינה השלישית השנייה הנה אוגנדה, הרי שלאור הצהרת שר החוץ האוגנדי כי אין הסכם עם ישראל, נראה כי מו"מ זה נועד רק גדי לדחות את הקץ, וספק אם בכלל השליח יחזור במועד הדיון. הבקשה להמשיך במצב אי החוקיות ולהחזיק כ-200 כלואים בסהרונים כדי שימתינו למקרה שאולי בעתיד מדינת ישראל תגיע להסכם חדש עם אוגנדה, רואנדה או כל מדינה, היא בקשה שערורייתית שסותרת את פסיקת בית המשפט לגבי חירות האדם וספציפית בעניין מבקשי המקלט".