שרת המשפטים איילת שקד מבקשת לגזור על השופטת רונית פוזננסקי-כץ עונש השעייה משיפוט למשך שנה ושנתיים נוספות בהן ייאסר עליה לעסוק במשפט פלילי. בקשתה של שקד מגיעה לאחר שאתמול הרשיע בית הדין המשמעתי את השופטת על פי הודאתה בגין חלקה בפרשת המסרונים.



הרכב בית הדין, בראשות הנשיא בדימוס השופט אשר גרוניס, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופטת אסתר הלמן, קבעו כי פוזננסקי-כץ ביצעה מעשה שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל, עבירת משמעת לחוק בתי המשפט ובהפרה של כללי האתיקה לשופטים.



על פי העובדות בהן הודתה השופטת, היא ונציג התביעה בהליך שהתנהל בפניה, ניהלו התכתבויות שונות לגבי ההליך, התכתבויות שלא ראוי היה לקיימן בין נציג התביעה לבין השופטת שדנה בהליך. ההרשעה באה בעקבות הסדר שהביא לתיקונים מסוימים בקובלנה המקורית שהוגשה לבית הדין על ידי שרת המשפטים. ההסדר לא התייחס לעונש מוסכם. בעניין גזר הדין, השמיעו הצדדים את טיעוניהם בפני הרכב בית הדין. גזר הדין יינתן במועד אחר.



כזכור, פוזננסקי-כץ, לפי כמעט חודשיים פורסמה בחדשות עשר תכתובת מסרוני בין השופטת לבין עו"ד שחם-שביט, הפרקליט המלווה של רשות ניירות ערך בתיק 4000, בה הוא אמר לה מה סוכם לגבי הארכות המעצרים של החשודים. 



נציג הרשות לני"ע כתב לשופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים, תראי מופתעת". השופטת רונית פוזננסקי כץ השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

עו"ד שחם-שביט, כתב: "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט, יכולה לתת יומיים". השופטת פוזננסקי-כץ ענתה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להראות ממש ממש מופתעת. אז המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות". עו"ד שחם-שביט כתב: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".