בית המשפט השלום בתל אביב קבע היום (ראשון) בדיון בדלתיים סגורות כי המג"ד לשעבר, לירן חג'בי, ישלם למתלוננת נגדו, מאי פאטל, 140 אלף שקלים כפיצוי, זאת במסגרת תביעה אזרחית שהגישה נגדו במסגרתה ביקשה סכום של 800 אלף שקלים. חג'בי צפוי לערער על ההחלטה. 



עו״ד רוני אלוני סדובניק, שייצגה את פאטל אמרה כי "מאי מרוצה מכך שבית משפט השלום בתל אביב קיבל את תביעתה לפיצוי בגין הטרדה מינית ופסק כי חגבי ישלם לה 140 אלף ש"ח בתוספת שכר טרחה . אמנם ההליך הפלילי והניזקי היו ארוכים ומתישים אך היא תקווה כי יקל ויסלול את הדרך לדור חדש של חיילות צה״ל שתוכלנה לשרת את במדינה בכבוד וללא מורא".


כזכור, מפקד גדוד צבר לשעבר הורשע במסגרת עסקת טיעון במהלך משפטו הצבאי בחמישה סעיפים של התנהגות שאינה הולמת קצין בצה"ל כלפי פטאל, שהייתה אז חיילת פקודה שלו. במהלך המשפט האזרחי חג'בי סירב להתנצל בפני פאטל, למרות הודאתו במהלך המשפט הצבאי, והסביר לשופטים בשלב הטיעונים לעונש, כי בגלל הפער בין מה שקרה בינו לבין המתלוננת פטאל, לבין כתב האישום הוא לא מוכן להביע חרטה.

לפני כשנתיים וחצי בית הדין הצבאי הוריד את חג'בי מדרגת סגן אלוף לרב סרן. כמו כן קבע בית המשפט כי חג'בי יקבל עונש של חודשיים מאסר על תנאי, וכן יפצה את פטאל ב-5000 שקלים. בית הדין קבע כי "בידי הקצין מופקדת אחריות גדולה וכגודל הדרגה כך גודל הציפייה".  עוד נאמר בגזר הדין כי "העבירה היא כשלון ערכי ולצד זה נבחנו ההשלכות של העונש הכבד שספג חג'בי, וגם נבחנו כלל העברות שנעברו לאורך זמן. אין אלא לדחות את בקשת ההגנה שלא לפגוע בדרגתו בשל העונשים הפיקודיים".