משפחת אבו חדיר הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה אזרחית נגד רוצחי בנם, כך פורסם בכאן ב'. במסגרת התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי דינה, הם דורשים משלושת הרוצחים לפצותם בלמעלה מחמישה וחצי מיליון שקלים. התביעה מגיעה אחרי שבית המשפט העליון דחה לאחרונה את הערעורים שהגישו הרוצחים, והותיר על כנם את העונשים שנגזרו על ידי המחוזי.



כזכור, מוחמד אבו חדיר  היה בן 16 כשנחטף והוצת למוות על ידי דן דוד ושני נערים, ביולי 2014 בירושלים, על רקע גזעני. השופטים דחו את טענתו לאי שפיות וגזרו עליו מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות. על אחד הנערים נגזר מאסר עולם ועל השני 21 שנות מאסר. 



ביולי האחרון, בית המשפט העליון הכריע כי בתי הרוצחים לא ייהרסו. הרכב השופטים, בראשם סגן נשיאת בית המשפט העליון הפורש, אליקים רובינשטיין, דחו את העתירה שהגישה בני משפחת אבו חדיר, הקוראת להרוס גם בתי מחבלים יהודים כשם שנהרסו בתי מחבלים ערבים, במיוחד בשל "השיהוי הניכר שחל בין מעשה הרצח הנתעב לבין הגשתה". עוד מציין השופט רובינשטיין בהחלטתו כי "תכליתה של הסמכות המוקנית למפקד הצבאי מכוח תקנה 119 היא הרתעתית, צופה פני עתיד, ולא עונשית, המבקשת לגמול על אירועים שקרו בעבר".

רובינשטיין, שלדעתו מצטרפים השופטים ניל הנדל וצבי זילברטל, כותב כי "הטרור היהודי, תודה לאל, מצומצם בהיקפו על-פי טיעוני המדינה, בעוד הטרור הפלסטיני רחב בהרבה בהיקפו", אך מוסיף כי "הריסתו או אטימתו של בית מחבל יהודי, אשר תביא להצלת חיים, ולו של אדם אחד, מצדיקה את השימוש בתקנה". עם זאת, במקרה של הרוצחים יוסף בן דוד ושני הקטינים, הוא קובע כי בתיהם יישארו על טילם.