פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שלישי) תביעה אזרחית נגד יעקב מורסיאנו ורועי בר איתן  בגין הפרת זכויות יוצרים של בנק ישראל. מורסיאנו ובר איתן הורשעו בהליך פלילי בתחילת 2017 במסגרת עסקת טיעון בעבירות זיוף שטר כסף וזיוף מסמך. כעת החליטה הפרקליטות לנקוט בצעד תקדימי ולנהל בנוסף לכך הליך אזרחי נגדם ולתבוע אותם על סך 400,000 ₪ על הפרת זכויות יוצרים של בנק ישראל שיש לו על שטרות הכסף של המדינה. הנתבעים העתיקו את השטרות המקוריים של הבנק, על עיצובם הגרפי המקורי, ושכפלו את השטרות לשם מכירתם והפצתם. 

לדברי הפרקליטות, מטרת התביעה היא פיצוי הבנק בגין הפרת זכויותיו, כפי שזכאי כל נפגע עבירה, במנותק מהענישה הפלילית ובנוסף לה. בהקשר זה נכתב בכתב התביעה כי: "המציאות העובדתית והמשפטית פשוטה, הנתבעים הפרו את זכויות היוצרים של הבנק בשטרות המופקים על ידו ועליהם לפצותו בגין הפרה זו. המסר בתביעה זו הוא כי מי שביצע עבירות חמורות יישא באחריות הפלילית למעשיו אך גם באחריות האזרחית".
 
בנק ישראל. צילום : מרים אלסטר, פלאש 90
בנק ישראל. צילום : מרים אלסטר, פלאש 90

עוד נכתב בכתב התביעה כי: "תביעה זו עוסקת במקרה חמור בו הנתבעים קשרו קשר לבצע סדרת פשעים שעניינה יצור וזיוף של שטרי כסף בשווי עשרות אלפי שקלים. הנתבעים קשרו קשר זה במטרה למכור לאחרים, המעוניינים בכך, את תוצרי הזיוף על מנת שאחרים יקבלו באמצעותם סחורות ושירותים שונים. בכך, למעשה, הפכו הנתבעים ל"ספקים" של כסף מזויף לצורכי מרמה שונים תוך שהם מפרים את זכויות היוצרים של הבנק בשטרי הכסף וזאת כדי להפיק רווח כספי עבור עצמם".
 

מהפרקליטות נמסר כי: "הפרקליטות רואה חשיבות רבה בשימוש בכלים אזרחיים כמשלימים להליך הליבה הפלילי, לצורך הגנה על קשת האינטרסים בגין הפשעים שמבוצעים כלפי בנק ישראל והמדינה. רשויות אכיפת החוק יתמידו בשימוש בכלים אלה במקרים דומים בעתיד, בכדי לאכוף ולהרתיע גורמים מלפגוע בזכויות היוצרים של הבנק".