חוק "ישראל היום" חוזר לכותרות. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה למשטרה לזמן לעדות פתוחה את חברי הכנסת ציפי לבני ואיתן כבל (המחנה הציוני). ח"כ כבל נחקר בעבר באזהרה בפרשת 2000, בחשד שסייע לכאורה למו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס להעביר בכנסת את חוק "ישראל היום" בשנת 2014. 



ייתכן שההוראה של היועמ"ש קשורה להקלטות שהעביר לצוות החקירה ניר חפץ, עד המדינה תיק 4000, שבהן נראה כי נחשפות דמויות נוספות שנקשרו לכאורה לניסיון לקדם את הצעת חוק "ישראל היום" והם יוזמנו למסור עדות בשלב הראשון כבר בקרוב.



ח"כ כבל העיד בפעם הראשונה בפרשה בינואר אשתקד ונתבקש להשיב על מספר שאלות כלליות באשר להתנהלות מאז שהעלה את הצעת חוק ישראל היום ב-2014 וכמובן בתקופה שלאחר מכן. כמו כן נתבקש להשיב האם ידע על הפגישות בין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות'. לאחר כחצי שעה סיים ח"כ כבל את עדותו במשטרה וחזר לפעילותו הציבורית.



ח"כ לבני היתה ממקדמות חוק "ישראל היום" בעודה שרת המשפטים, ובעבר אף הודתה כי שוחחה עם נוני מוזס לפני שקידמה את החוק. "נוני מוזס יודע את עמדתי ואני יודעת את עמדתו, אבל המקור לעמדתי לא קשור ל'מה עוזר כלכלית לעיתון אחר'. דיברתי עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, וקיבלתי חוות דעת שידיעות אחרונות הזמין שעסקה בהיתכנות הכלכלית, אבל הכל היה שקוף בוועדת השרים", אמרה לבני ב-2015.



בחודש שעבר החזירה הפרקליטות את חקירת תיקי 1000 ו-2000 למשטרה להשלמות חקירה בעקבות עדותו של חפץ, לשעבר יועצו של ראש הממשלה. חפץ, כך עלה מעדותו, חשף את השיטה ודרכי הפעולה מול אלוביץ' ובדבריו הוא מחזק את החשדות באשר להתנהלות ולכוונה בהבטחה לכאורה שהעניק ראש הממשלה למוזס בפרשת 2000. 






.