היועץ המשפטי לממשלה הבהיר במכתב ששלח אמש לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שקיים ניגוד עניינים במינוי המפכ"ל על ידי בנימין נתניהו. פרשן חדשות עשר, ברוך קרא, התייחס היום (רביעי) ב-103FM לתוכן המכתב: "אף אחד מאיתנו לא תמים ואיש לא חשב שיום אחד השר ארדן יחליט במפתיע מי יהיה המפכ"ל אלא מדובר בתהליך מורכב. גם אם אין לראש הממשלה מעמד פורמלי בנושא, ברור שהוא מעורב וראינו זאת בהחלטה למנות את רוני אלשיך לתפקיד. לכן היועץ המשפטי לממשלה החליט להבהיר במכתב שישנה בעייתיות במעורבות גורמים, שיש עמם חשד לפלילים, שיעסקו במינוי המפכ"ל הבא, ולכן קרא לשר ארדן להתייעץ איתו עוד לפני שהוא מתחיל בהליך".

"אנחנו כבר יודעים שמפקד מחוז ירושלים, יורם הלוי, נחשב משך שנים כמי שאהוד מאוד בסביבתו של ראש הממשלה ורעייתו כמועמד למפכ"לות", הסביר קרא. "יורם הלוי הוא ניצב ותיק שנשא בכמה תפקידים משמעותיים. גם בימי המינוי של המפכ"ל אלשיך עלה שמו כמועמד לתפקיד ואם הוא ייבחר אי אפשר יהיה לומר שהוא צץ משום מקום כמו מועמדותו של גל הירש, שאפילו לא היה בדרגה התואמת. גם אם הוא ייבחר אין זה אומר שמדובר ברצונו של ראש הממשלה או רצונו הטהור של גלעד ארדן". 


לדברי הפרשן המשפטי, "הרבה דברים יכולים לקרות בדרך בסוגיית החקירות של ראש הממשלה אך קשה לי להאמין שאלשיך ימשיך בתפקידו לשנה נוספת. הוא לא אהוד על השר ארדן בלשון המעטה וכשמוסיפים לזה את ראש הממשלה ורעייתו מבינים שהסיכויים שואפים לאפס. אין ספק שההחלטה למנות מפכ"ל היא גם החלטה פוליטית ולעיתים היא אף תואמת את האינטרס הציבורי הרחב".


עריכה: איתמר זיגלמן