משפחתו של חלל צה”ל סגן הדר גולדין ז”ל מתכוונת להגיש היום עתירה נוספת לבג”ץ, שבה תדרוש כי צוות השרים לענייני שבויים ונעדרים, שלטענתה לא התכנס מאז סוף שנת 2016, יתחיל לעבוד ולהביא לתוצאות.



אמש התקיים מפגן הזדהות בהשתתפות מאות בני משפחה, חברים ותומכים בכניסה לבית משפחת גולדין בכפר סבא. בין המשתתפים באירוע היו חברי תנועות נוער, מכינות קדם צבאיות ותושבים מהאזור. המשפחה קיימה שחזור של הלילה הטרגי לפני כארבע שנים, בשלהי מבצע צוק איתן בקיץ 2014, שבו התבשרה כי בנם, קצין בחטיבת גבעתי, נחטף ונשבה בידי חמאס. באותו לילה נקבע מותו של סגן גולדין ומאז גופתו וגופתו של לוחם גולני אורון שאול, שנהרג לפני כן בקרב אחר במהלך המבצע, נותרו בידי חמאס.



אביו של הדר, שמחה, טען במפגן שהממשלה טובה בדיבורים אך חלשה במעשים. “בשעות אלה עוברות לעזה טיוטות של נוסחים להסכם שיקום ושדרוג במיליארדים, הסכם שכולו משרת את ממשלת החמאס ומשפר את מעמדה החלש מול האוכלוסייה”, טען האב. “ההסכם הזה מתקדם בארמון הנשיאות בקהיר, בבית הלבן בוושינגטון ובמטה האו”ם בניו יורק, אבל ממשלת ישראל לא מציבה בפני כל הגורמים את הדרישה הכי בסיסית להשבת חיילי צה”ל ואזרחי ישראל מרצועת עזה”.



לדבריו, על ראש הממשלה בנימין נתניהו להציב תנאי ברור – מחווה הומניטרית תמורת מחווה הומניטרית. “החזרת החיילים והאזרחים צריכה להוות תנאי מוקדם לכל מהלך, ולא נרשה שום דבר אחר”.