פשרה בתובענה ייצוגית נגד אפליקציית הניווט WAZE על פגיעה בפרטיות המשתמשים. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה פשרה בתובענה ייצוגית נגד אפליקציית הניווט הפופולרית WAZE. עו"ד דביר אינדיג הגיש את הבקשה לתובענה ייצוגית על סך 100 מיליון ש"ח, בגין הפרת הפרטיות של משתמשי האפליקציה.



במסגרת השימוש באפליקציה עמדה למשתמשים האפשרות לשלב בין האפליקציה לבין החשבון האישי שלהם ברשת החברתית FACEBOOK. השילוב עם החשבון האישי בפייסבוק מאפשר למשתמש באפליקציה, בין היתר, לשתף כברירת מחדל מי שהוא "חבר" שלו בפייסבוק, שגם כן שילב את האפליקציה עם חשבונו האישי בפייסבוק, בזמן ההגעה והמיקום המשוער של המשתמש.



לטענת אינדיג מדובר בהפרה חמורה של הפרטיות, ורוב רובם של משתמשי האפליקציה כלל לא היו מודעים להשפעה הדרמטית שעלולה להיווצר על חשיפת מידע זה בפני "החברים" בפייסבוק. בעקבות משא ומתן בין אינדיג לבין WAZE, הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה הגדרות הפרטיות ישתנו, ומעתה ברירת המחדל תהיה שמידע זה יהיה חסוי אלא אם כן יבחר המשתמש לגלותו ולשתפו עם חבריו בפייסבוק, ובתמורה לכך התביעה תימחק. בית המשפט אישר לאחרונה את הסכם הפשרה ופסק סך של 24,000 ש"ח לתובע הייצוגי, וכמו כן שכר טרחה של 70,000 ש"ח בתוספת מע"מ לעורך דינו דקל קרבר.