כתב אישום בגין הריגה יוגש מחר נגד הסייעת שחשודה בתקיפת הפעוטה יסמין וינטה בגן בפתח תקווה, זאת לאחר לפני ארבעה ימים הגישה המשטרה הצהרת תובע והתירה לפרסום את פרטי החקירה, המעלה פרטים מזעזעים אודות הריגתה של הפעוטה. במשטרה מייחסים לסייעת עבירות חמורות ומעשים נפשעים, בכללם, לפי החשד, הטיחה הסייעת את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי עד שמתה.



וינטה, פעוטה בת שנה וחודשיים, הגיעה בחודש שעבר יחד עם אמה לגן "מאשה והדב" בשכונת רמת ורבר בפ"ת כמדי יום. אף אחד לא תיאר לעצמו כי היא תמצא את מותה בצורה אכזרית כל כך, וזאת כאשר מי שהיה אמור להגן ולשמור עליה החליט ליטול ממנה את חייה במהלך שהותה בגן.



מממצאי החקירה של תחנת פ"ת, בראשותו של רפ"ק גרגורי פוקס, עלה החשד לפיו החשודה בת ה-23 מאוקראינה, תושבת ארעית שהועסקה כסייעת בגן, גרמה למותה של הפעוטה סמוך לשעה 14:00 בעת שהשכיבה אותה ופעוט נוסף לישון.



פינת הנצחה לזכר הפעוטה. צילום: אלון חכמון
פינת הנצחה לזכר הפעוטה. צילום: אלון חכמון



תחילה עלה החשד לפיו מדובר לכאורה במוות בעריסה, כפי שסברו תחילה אנשי מד"א שקבעו את מותה, אלא שניתוח פתולוגי של הגופה וכן עדות מוקלטת שהעבירה חברה של אמה של הפעוטה, העלו חשד לסתירה בעדויות של צוות הגן והובילו בסוף השבוע להתפתחות דרמטית ולמעצרן של מנהלת הגן, בת 50 תושבת העיר, סייעת נוספת בת 33 שהנה תושבת ארעית מרוסיה, ושל הסייעת החשודה בת ה-23 מאוקראינה.



חקירה מאומצת של המשטרה הובילה לחשיפה של האירוע, חרף העובדה שעל גופה של הפעוטה לא נמצאו סימני אלימות וההתרשמות הראשונית הייתה כי לא מדובר בעבירה פלילית. נציין כי צוות הגן מסר תחילה שלרוע המזל, מצלמות האבטחה במקום לא פעלו, אולם בעדותה אישרה הסייעת כי המקרה מצולם וצוות החוקרים שפשט על הגן אסף את מצלמות האבטחה והתחקו שלב אחרי שלב בפעולות ההמתה של הפעוטה.