בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי) 15 חודשי מאסר נוספים על דניאל מעוז, לאחר שקבע כי המורשע ברצח הוריו ניסה להפליל במעשה את אחיו התאום ניר מעוז. על פי גזר הדין, כתב מעוז מכתב כוזב באמצעותו ניסה לכוון את החוקרים לעבר אחיו ולהרחיק ממנו את האשם. 15 החודשים שנגזרו על מעוז מצטרפים לשני מאסרי העולם שהוטלו עליו בעקבות הרשעתו ברצח הכפול. 



בית המשפט קבע כי הנאשם בניסיון להתחמק ממתן הדין על עבירת הרצח, בחר באמצעות מכתב כוזב להפנות את חיצי החשד לעברו של אחיו. בגזר הדין נכתב כי ״מעשי הנאשם ביקשו לאתגר את יכולתן של מערכות אכיפת החוק והמשפט לעשות צדק, והעמידו בסיכון את אמון הציבור בהליך הפלילי ובתוצאותיו. על כן, ראוי להבהיר את הפסול שבמעשים, ולהרתיע אחרים השוקלים לבצע מעשים דומים״.



עו״ד אפרת פילזר ביזמן, פרקליטות מחוז ירושלים: ״לאחר שהנאשם הורשע ברצח הוריו הוא הורשע גם בניסיון להטות את ההליך הפלילי שהתנהל בעניינו תוך פגיעה בשמו הטוב של אחיו ניר מעוז.  בית המשפט הדגיש את חומרת העבירה שביצע הנאשם, מידת התחכום והתעוזה שנלוו לעבירה והיכולת לבצעה מתוך בית הסוהר - כל זאת במטרה להשפיע על תיק הרצח ולהביא לזיכויו. השופט ציין כי מעשיו של הנאשם ראויים לעונש מאסר נפרד מזה שנגזר עליו בגין עבירת הרצח ולפיצוי כספי משמעותי. בהתאם לכך גזר בית המשפט 15 חודשי מאסר נוספים לשני מאסרי העולם שכבר נגזרו על דניאל מעוז (8 חודשים במצטבר ו 5 חודשים חופף לעונש הקודם) ופיצוי כספי בסך 6000 ש״ח לניר מעוז״.