בשב"כ הגיבו הערב (שלישי) להחלטת בית המשפט בלוד לפסול את הודעות ההודאה ברצח שנגבו מהנאשמים בפרשת דומא, ואמרו כי "שירות הביטחון הכללי עומד מאחורי ממצאי החקירה כפי שהוצגו בפני הפרקליטות ואשר על בסיסם גובש כתב האישום".

בתגובה המלאה מטעם הארגון נטען כי "במהלך שנת 2015 אירע פיגוע טרור חמור בכפר דומא, בו נרצחו שלושה מבני משפחת דוואבשה וילד נוסף נפצע קשה. על בסיס מידע מודיעיני מבוסס, נעצרו חברי תשתית טרור ובהם הנאשמים, שנחשדו בתכנון וביצוע מעשה הרצח ובמעשי טרור נוספים. בחקירתם התקבלו ראיות אודות מעורבותם בתכנון וביצוע המעשה (כולל הודאה ושיחזור) ובהתאם, הוגש כנגדם כתב אישום. שירות הביטחון הכללי עומד מאחורי ממצאי החקירה כפי שהוצגו בפני הפרקליטות ואשר על בסיסם גובש כתב האישום".

עוד צוין כי "במסגרת החלטתו היום מציין בית המשפט כי מסקנת השב"כ אודות ביצוע הפיגועים הקשים ע"י התארגנות הטרור - 'תשתית המרד' והערכת האיום החמור הנשקף מתשתית זו היא מסקנה ראויה והיא אף נתמכת בראיות שנאספו בחקירה. קביעות בית המשפט מחזקות את הערכת האיום שנשקפה מהתשתית והצורך המיידי לסכל את פעילותה: "הפיגועים המפורטים מלמדים על חומרתו של האיום הנשקף מתשתית המרד, שהמשך פעילותה עלול היה להביא לפגיעה בנפש וברכוש, באופן ההופך את התשתית ליעד ראוי לסיכול".

בהתייחס לנאשמים, טענו בשב"כ כי "באשר לנאשם עמירם בן-אוליאל, לו מיוחס ביצוע הרצח עצמו, קבע בית המשפט כי הודאותיו קבילות וניתנו מרצון טוב וחופשי. באשר לנאשם הקטין, המואשם, בין היתר, בקשירת קשר לביצוע הרצח, קבע ביהמ"ש שחלק מההודאות שנמסרו על ידו יוכלו לשמש נגדו במהלך המשפט. יודגש כי חקירות השב"כ הנן מרכיב חשוב ומרכזי בסיכול טרור באשר הוא, ובפענוח פיגועים קשים. המידע שמתקבל בחקירות שב"כ מציל חיי אדם רבים ומהווה תרומה אדירה לביטחון המדינה".

בתוך כך, מנחם לנדאו, לשעבר ראש אגף בשב"כ, התייחס אף הוא היום בתוכניתם של בן כספית וספי עובדיה ב-103FM להחלטת בית המשפט. "חשוב להבין שלא מדובר בעינויים", הסביר לנדאו. "זה נכון שחקירה מהסוג הזה היא קשוחה יותר, אך לא מדובר בעינויים. אני לא יודע בדיוק מה היו ההיתרים שניתנו בסיטואציה הזו ולא יכול להיכנס לפרטים, אך הכל נעשה ברשות סמכות ויועצים משפטיים שאישרו את זה וכנראה שהכל היה תקין. אני לא משפטן, אך חושש מאוד שפסיקה מהסוג הזה יכולה להקשות ותקשור לנו עוד יותר את הידיים, ולכן גם תשפיע על הטרור הערבי".

 

"משהו רע קורה לנו", הוסיף בכיר הארגון לשעבר. "קראתי הבוקר ששר המשפטים רוצה לבטל אזרחות של מחבל והשופט קבע שהטרור שביצע הוא מידתי. זה הזוי לגמרי, תהיתי מה קורה לשופטים שלנו".

בשלב זה תהה בן כספית האם "נפלנו בין הכיסאות. המעשים אושרו בשב"כ ונפסלו בבית המשפט, מי צודק?". לנדאו השיב: "כשהשב"כ מבקש שימוש באמצעים מיוחדים הוא לא עושה זאת על דעת עצמו, אלא על סמך הייעוץ משפטי. עם ישראל צריך להחליט מה הוא רוצה - להילחם בטרור או לא? המזל של הטרור שהוא נלחם נגד ישראל, גם נגד העפיפונים לא עושים כלום - זה נורא".

כשנשאל אם היה סיכוי לפצח את נערי הגבעות בחקירה ללא שימוש באמצעים מיוחדים, השיב ראש האגף בשב"כ לשעבר כי "אין שום סיכוי. הם נכנסים לבועה שלהם וקוראים פרקי תהילים. גם את תטיח בהם ראיות הם יישארו אדישים בבועה שלהם". מלבד זאת, טען לנדאו שלא היה חושף סוכן כדי למנוע זיכוי: "בתקופה שלי קרו דברים לא פחות חמורים ולא חשפנו - זה עיקרון ברזל".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן