פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה מאהר עבאס, סגנו בארגון ו-18 נאשמים נוספים, כל אחד לפי המיוחס לו, בגין עבירות לפי חוק המאבק בארגוני פשיעה, סחר בסמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, החזקת כלים להכנת סם מסוכן במסגרת ארגון פשיעה, החזקת סם שלא לצריכה עצמית במסגרת ארגון פשיעה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה במסגרת ארגון פשיעה, עבירות מס, הלבנת הון ועבירות נוספות. לפי החשד, הארגון הפעיל תחנות סמים ברחובות מנחם בגין ושדרות הר ציון בתל אביב- יפו.



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין פנינה לוי ומוסא עבאס, ממועד לא ידוע, לכל הפחות ממרץ 2017 ועד לחודש מאי 2018, פעלו נאשמים 1-17 בצוותא, בתבנית מאורגנת שיטתית ומתמשכת לרכוש, להחזיק ולסחור בהרואין וקוקאין באזור תל אביב, איש איש, לפי תפקידו ובתקופתו. בראש ארגון הפשע עמד, כאמור, מאהר עבאס והוא מואשם בניהול ארגון פשיעה ובעבירות נוספות. עלי מזאועה הנו סגנו של עבאס, ומשמש כמספר 2 בארגון. עלי מואשם בניהול ארגון פשיעה ועבירות נוספות. שאר הנאשמים הנם פעילים בארגון הפשיעה.



עבאס גייס את הנאשמים לארגון, שילם את שכרם, רכש את הסמים המסוכנים והיה אחראי על חלוקתו, הפצתו ומכירתו בתל אביב. לשם קידום מטרות הארגון, בין היתר, גייס מאהר את דיב אל -תרתיר, לו היו קשרים עם ספקי סמים מלוד, על מנת שזה ירכוש עבור הארגון באופן סדיר את הסמים המסוכנים וידאג להובלתם לתל אביב. הארגון אף הקים תחנת סמים תורנית, בהתאם לתקופה בה פעל. מתוך תחנת הסמים, סחרו חברי הארגון בצוותא בסמים מסוג הרואין וקוקאין, לאורך כל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע.



הסמים נקנו בלוד ונמכרו בת"א



בתקופה הרלוונטית, נהג מאהר, מעת לעת, בתכיפות יומיומית או בכל יומיים, להתקשר טלפונית, עם דיב ולהנחותו לרכוש עבור הארגון כמות גדולה של סמים מסוכנים בלוד, אשר תסופק לצורך מכירתה לצרכני סמים בתחנת הסם התורנית, שהופעלה אותה עת על ידי הארגון ואורגניה. הארגון הפעיל תחנת סמים ברחוב מנחם בגין וברחוב שדרות הר ציון בתל אביב- יפו.



לפי כתב האישום, במסגרת פעילותם בארגון, בתכיפות הנאמדת בכשלוש עד ארבע פעמים בשבוע, נהגו מאהר או עלי, ליצור קשר טלפוני עם דיב, ובמילות קוד שהוחלפו ביניהם תיאמו את כמות, אופן ומועד רכישת הסמים המסוכנים עבור הארגון בלוד ואספקתו לתל אביב. לאחר התיאום הטלפוני, נהגו ראש הארגון או עלי, ביחד או לחוד, להגיע מתל אביב ללוד, במועד שנקבע מראש, על מנת לשלם תמורת הסמים שנרכשו על ידי דיב עבור הארגון, בהתאם להנחייתם, ולהוציא לפועל את עסקת הסמים.



במקביל לפעולת התשלום בלוד, נשלח אחד מחברי הארגון האחראים על כך, בהוראת מאהר או עלי, לגשת אל מאחורי בית ספר בתל אביב ולקבל את משלוח הסמים מדיב, תוך שהאחרון מוודא סימולטנית עם מאהר או עם עלי כי התמורה עבור משלוח הסמים שכעת סופק על ידו, הועברה. לאחר מכן, חבר הארגון שקיבל לידיו את משלוח הסמים מידי דיב, הובילו לאחת משלוש דירות, שנשכרו או הוחזקו על ידי חלק מהנאשמים, תאמר אלדיה, עימאד אבו דין ומוחמד מזאוועה בתל אביב.



על פי האישום הרביעי, בשנת 2017 ההכנסה של מאהר מסחר בסמים הייתה בשווי כולל של 35 מיליון שקלים. בשנת 2018 הכנסתו מסמים הייתה לפחות בסך כולל של 15,120,000 שקלים. מאהר התחמק מתשלום מס והנאשמים ויסאם ואיה עבאס, ילדיו, סייעו לו להתחמק מתשלום מס. ויסאם ואיה נרשמו כבעלים של ארבעה בתי עסק, כאשר אביהם, שהואשם אף הוא, ניהל אותם בפועל והזרים לבתי העסק מזומנים שהגיעו מכספי הסחר בסמים במסגרת ארגון הפשיעה.



בבקשת המעצר כתבו עוה"ד לוי ועבאס כי "מסוכנותם של המשיבים נלמדת לא רק מטיב האישומים המיוחסים להם, אלא גם מהיותם של המשיבים חברים בארגון פשיעה: המדובר בקבוצה מאורגנת באופן שיטתי, סדור והיררכי לשם ביצוע עבירות מן החמורות ביותר בספר החוקים. ממש כמכונה משומנת שלא עוצרת לא ביום ולא בליל, לא בשבת ולא בחג. 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע – משך 15 חודשים".