ראיה לטובת שרה נתניהו? כתב המשפט גיא פלג חשף הערב (שבת) ב"החדשות" מכתב, ששם סימן שאלה על טענת המדינה לפיה במעון ראש הממשלה הועסקו מבשלות מיומנות, ועל כן לא הייתה עילה להזמנת ארוחות ממסעדות חיצוניות. במכתב שנחשף על ידי עורכי דינה של רעיית ראש הממשלה, התנצלה אחת המבשלות, שבכתב האישום נגד נתניהו מתוארת כמבשלת מיומנת, על כך שנמצאה חתיכת זכוכית בתוך הלזניה שהגישה לבני המשפחה.



על פי טענות עורכי הדין של נתניהו, בעת הכנת הלזניה הפילה העובדת את צנצנת הרוטב בה השתמשה על הרצפה והיא נשברה. המבשלת אספה מהרצפה את הרוטב והשתמשה בו בתוך התבשיל, וכך, ככל הנראה הגיע השבר לתוך המנה. לאחר האירוע כתבה, כאמור, המבשלת מכתב בו טענה (הטעויות במקור): "אני לא יודעת איפה להתחיל, רק מבקשת סליחה. אתמול היה לחוץ מאד בעבודה. אין לי מושג איך הגיעה הזכוכית לתוך הרוטב. רק לקחתי את הנקי ושמתי ברוטב, איך הזכוכית הגיעה לרוטב אני לא יודעת, זאת טעות מאד נוראה. אני לא מסוגלת לפגוע באף אחד בטח ובטח בכם, אני ממש מרגישה שאתם המשפחה שלי. אלף סליחה מבקשת, אין לי מילים מה להגיד אני לוקחת אחריות בטעות שלי סליחה".



במהלך החקירה: נתניהו שינתה גרסאות



במקביל לכך, בחדשות ערוץ 10 פורסמו תמלולי חקירות שערכה המשטרה לשרה נתניהו ולסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף בהן התגלו סתירות בין השניים. על פי התמלולים, במהלך החקירה סיפר סיידוף לחוקריו כי הוא העסיק מטפלת לאביה של נתניהו לבקשתה ואמר: "לא ידעתי שיש עובדת ניקיון שהוסבה לכך, אני מבין ששרה רימתה אותי". נתניהו דחתה את טענותיו ואמרה: "לא היה ולא נברא, הגרסה שלו הזויה, אמרתי לו שהיא באה לטפל באבא שלי".



בנוסף לכך במהלך החקירות התגלו סתירות בין דבריה של נתניהו בתחילתן ובסופן. בהתחלה הודתה רעיית ראש הממשלה כי הוכנו ארוחות בבית, אך בהמשך שינתה את גרסתה ואמרה "לא היו ארוחות, אלא אוכל 'חפיף'. עובדים אלתרו ארוחת ערב", נתניהו ניסתה להטיל את האשמה לפתחו של אב הבית שהפך לעד מדינה, מני נפתלי וטענה כי הוא אמר לה: "מגיע לכם שפים, מגיע לכם אוכל מבחוץ".



עוד אמר סיידוף בחקירתו כי נתניהו "הבינה היטב שאי אפשר לקנות גם מצרכי בישול וגם אוכל מבחוץ", דבר שבתחילה אישרה שרה כשהיא אמרה שהיא יודעת "שאורחים פרטיים לא אמורים לאכול על חשבון המדינה", אך לאחר מכן חזרה מדבריה, תוך שהיא אומרת שהיא ענתה באופן אינטואטיבי.