בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) שבע שנות מאסר על דאוד גודובסקי, ראש מטה מפלגת ישראל ביתנו. גודובסקי, יד ימינה של הנאשמת המרכזית בפרשה, פאינה קירשנבאום, הורשע לפני שלושה חודשים במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוחד והלבנת הון, אולם נקבע כי לא לקח את כספי השוחד לכיסו הפרטי.

למרות הסדר הטיעון, הצדדים לא הגיעו להסכמה על העונש ועל כך התנהל המשפט שנפסק היום. הפרקליטות ביקשה בטיעוניה לעונש לגזור על גודובסקי שבע שנות מאסר לפחות לאור חומרת מעשיו והפגיעה בשלטון החוק ולטענתה העובדה שלא נטל את כספי השוחד לכיסו איננה סיבה להקל בעונשו.

פרקליטיו של גודובסקי, לירן זילברמן ומאור ברדיצ'בסקי הודיעו כי בכוונתם לערער לבית המשפט העליון על חומרת העונש. בטיעונים לעונש ביקשו עורכי דינו כי בית המשפט יסתפק בחצי שנת מאסר.
 
לאחרונה, יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ביקש להתייצב בפני בית המשפט כדי למסור עדות אופי על יושרו ותרומתו של גודובסקי למדינת ישראל מתוך רצון להקל בעונשו, אולם בסוף נאלץ להסתפק בשליחת מכתב מטעמו לבית המשפט.

גודובסקי בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



השופט ירון לוי. צילום: אבשלום ששוני

במכתבו של ליברמן הוא ציין כי הוא מכיר את גודובסקי כ-30 שנה, שהיה בין הראשונים שהצטרפו לפעילות ציונית לאחר נפילת מסך הברזל. עוד כתב ליברמן, כי אף לאחר עלייתו לארץ המשיך גודובסקי בפעילות ציבורית בקרב העולים החדשים למרות שהוא עצמנו היה עולה חדש.
 
לדברי יו"ר ישראל ביתנו, בכל 16 שנות עבודתו במפלגה, גודובסקי לא ביקש דבר לעצמו ומעולם לא השתמש בקשריו האישיים לקידום מטרות אישיות. ליברמן סיים את מכתבו בבקשה מהשופט שיתחשב בבואו לגזור את דינו במעשיו הטובים כמו במצבה הבריאותי הרופף של אשתו. שופט בית המשפט המחוזי ירון לוי, כאמור, גזר על גודובסקי שבע שנות מאסר.

ד"ר יונתן קרמר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטת המדינה מסר בתום הדיון: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וגזר על הנאשם שבע שנות מאסר בפועל. הנאשם לקח שוחד באופן שיטתי בשלוש פרשות שונות על מנת לקדם את מטרות המפלגה. גזר הדין מידתי וראוי וממחיש את החומרה שבנטילת שוחד על ידי עובדי ציבור בכלל ובמעשיו של הנאשם במקרה זה בפרט". את הפרשה מנהלים עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן, ד"ר יונתן קרמר, נטלי קוקוי ומשה עקירב מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.