בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) את הישראלי בן ה-19 המכונה "ההאקר מאשקלון", שהטיל אימה על מוסדות בארצות הברית ועל חברות מטוסים מביתו באשקלון. הוא הורשע, בין היתר, בסחיטה באיומים, מסירת הודעות כוזבות, קשירת קשר לפשע, חדירה לחומר מחשב, הלבנת הון, מידע כוזב, תקיפת שוטר, נשיאת נשק ועבירות נוספות. בשלב זה הורשע ההאקר בעבירות שביצע בעת שהיה בגיר. 


לגבי המעשים שביצע בעת היותו קטין הוא טרם הורשע, והוא יישלח לתסקיר מבחן שאחריו יוחלט לגבי העבירות הללו. הכרעת הדין של השופט צבי גורפינקל ניתנה בדלתיים סגורות, מכיוון שההאקר היה עדיין קטין בעת שביצע את העבירות ולכן גם שמו נאסר לפרסום.

מכתב האישום שהוגש בחודש מרץ נגדו, בגין פשעי שנאה הקשורים לאלפי איומים שביצע נגד מוסדות של הקהילה היהודית ונגד שגרירות ישראל בארצות הברית, עלה כי הצעיר, העצור בישראל, התקשר ואיים לבצע פיצוץ במשרדי הארגון היהודי "הליגה נגד השמצה", וכן איים באימייל לבצע פיגוע בשגרירות ישראל בוושינגטון במרץ 2017.

כמו כן, נטען כי הוא איים על מרכזים של הקהילה היהודית בפיצוצים ובאירועי ירי במדינת פלורידה וכן על נמל התעופה של אורלנדו ועל בית ספר. האיומים גרמו לפינויים המוניים והעלו פחדים מעלייה באנטישמיות. על פי סעיפים נוספים, הוא התקשר למשטרה בינואר 2017, טען כי הוא מחזיק בבני ערובה בבית במדינת ג'ורג'יה ואיים להרוג את השוטרים שיגיעו למקום.

לפי הרשויות בארצות הברית, ההאקר הישראלי פרסם את שירותי הסייבר שלו ב"אלפה ביי", שוק שחור אינטרנטי שמאז נסגר, והציע לאיים על כל בית ספר בעבור 30 דולר. "אלפה ביי" נסגר על ידי הממשל האמריקאי ביולי 2017. בישראל, הוא מואשם כי "ניצל" את הרשת האפלה (הדרק נט) כדי לסחור בשירותים לרבות מכירת דרכונים מזויפים, תעודות זהות מזויפות רישיונות נהיגה מזויפים, במסמכים ובסמים. תמורת השירותים הללו התגלה על ידי החוקרים כי בחשבונות הביטקוין, המטבע הממוחשב של הצעיר, נמצא כסף בסכום של מיליוני שקלים.

כחודש לפני כן התחוללה דרמה בסמוך לכניסה לבית המעצר "מגרש הרוסים" בירושלים, כאשר הוא ניסה לברוח מהמקום לאחר שהצליח להיחלץ מהאזיקים ברגליו. האירוע התרחש כאשר הובילו אותו לוחמי יחידת נחשון בדרכו חזרה מדיון בבית המשפט לבית מעצר "מגרש הרוסים". 

עו"ד יוני חדד ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מסר בתום הדיון כי "בתיק זה המחלוקת בין הצדדים הייתה בנוגע לכשירות הנאשם לעמוד לדין ואחריותו למעשיו. בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע כי הנאשם כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו. בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירות שביצע כבגיר ובנוגע לעבירות שביצע כקטין קבע בית המשפט כי הנאשם ביצע את המעשים ושלח אותו לתסקיר. הנאשם התקשר לשדות תעופה, תחנות משטרה ובתי ספר רבים ברחבי העולם והודיע על פצצות שהוטמנו במטוסים ובמקומות הומי אדם נוספים. איומים אלה גרמו לפינויים של בתי הספר, הנחתות מטוסים והזנקת כוחות חירום רבים. בכך יצר הנאשם בהלה והטיל אימה, באופן שיטתי ומתוחכם, תוך הסתרת מעשיו ושיבוש חייהם של אנשים רבים שאוימו על ידו".