החליט לרצוח יהודים כנקמה: הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד נור אלדין שינאוי בן 20 תושב ג'נין בגין עבירות של ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, הכנה לרצח בנסיבות מעשה טרור, החזקת סכין, וכן ריבוי מקרים של שהייה בלתי חוקית בישראל. שינאוי נאשם כי ניסה לרצוח את תלמידת האולפנה מלכה שובה בת ה-18 בעפולה לפני כשבועיים.  הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.




ראייה שנתפסה בזירה. צילום: דוברות המשטרה
ראייה שנתפסה בזירה. צילום: דוברות המשטרה


 מכתב האישום עולה כי לפני כשנתיים נהרגו חבריו של הנאשם, מחמוד ונור סבאענה ,במהלך פיגוע דקירה אשר ביצעו, כלפי חיילים במחסום חווארה, בכניסה לשכם. מאז מותם של חבריו , חש הנאשם שנאה כלפי יהודים, ובעיקר דתיים. בנוסף, במהלך חג הרמדאן בשנת 2017, ביקרו הנאשם ואמו באזור הר הבית בירושלים. אמו של הנאשם עוכבה בכניסה, ועברה בידוק בטחוני על ידי שוטרים חובשי כיפה. הנאשם חש השפלה נוכח אירוע זה, ושנאתו כלפי יהודים גברה. 

שובה מלכה בבית החולים. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90
שובה מלכה בבית החולים. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90


הסכין שנמצאה בזירה. צילום: דוברות המשטרה
הסכין שנמצאה בזירה. צילום: דוברות המשטרה

 
עוד עולה כי במהלך שהותו בישראל גמלה בלבו ההחלטה לרצוח יהודי. לצורך מימוש תכניתו הצטייד הנאשם  בשתי סכינים,  וב-11.06.18 נסע  לעפולה וחיפש מטרה מתאימה לביצוע הפיגוע. בהגיעו לעפולה, ירד בתחנת האוטובוס בצומת הרחובות יהושע חנקין והבנים , באותה העת, המתינה בתחנה מלכה שובה, תלמידת אולפנה בת כ-18 שנים.

הנאשם בזירה. צילום: דוברות המשטרה
הנאשם בזירה. צילום: דוברות המשטרה
   
הנאשם הבחין כי הנערה היא בעלת חזות יהודית דתית, והחליט כי היא יעד מתאים לביצוע הפיגוע. הנאשם  התנפל על הנערה ודקר אותה פעמים רבות באכזריות. לאחר שסבר כי גרם למותה של הנערה, נמלט מהמקום.