בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (רביעי) לפרסם פרטים חדשים, שטרם נחשפו לציבור, מכתב האישום נגד השר לשעבר גונן שגב, המואשם בריגול למען איראן, סיוע לאויב בזמן מלחמה ובגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. מהפרטים החדשים שהותרו לפרסום, עולה כי שגב מואשם בעשרות מקרים של מסירת ידיעה לאויב. בכתב האישום מודגש כי הוא פעל "בכוונה לפגוע בביטחון המדינה". עוד מודגש, כי הקשר בין שגב לבין מפעיליו נמשך במשך שש שנים ברציפות - מאז שנוצר לראשונה, ב-2012. משפטו של שגב יחל כבר מחר, בבית המשפט המחוזי בירושלים. 


בכתב האישום נאמר כי "במעשיו המתוארים, פעל הנאשם כסוכן מודיעין של איראן ובמסגרת פעילותו עשה פעולות רבות שיש בהן כדי לסייע לאיראן במלחמתה בישראל. עוד מסר הנאשם ידיעות סודיות בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, בין היתר, אודות מיקום מתקנים של גורמי ביטחון, שמות אנשי ביטחון ועוד. ...כמו כן מסר הנאשם לאיראנים עשרות ידיעות בכוונה לפגוע בביטחון המדינה". 





כזכור, לפני כשבועיים הותר לפרסום כי שגב נעצר כבר בחודש מאי על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. מהחקירה עלה כי שגב, שבשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018, ומשם הועבר לישראל לבקשת המשטרה לאחר שכניסתו סורבה בגלל עברו הפלילי. מיד עם הגעתו הוא נעצר ונחקר  לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.
 
בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.
 
העביר מידע על אתרים ביטחוניים
 
החקירה העלתה עוד כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו. עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה מתוך היכרותו עם המשרד, וכן מידע על אתרים ביטחוניים בישראל, מבנים ובעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים בהם ביקר במסגרת תפקידו כח"כ וכשר.
 
כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים. לבקשת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעתר בית המשפט והתיר לפרסום את הפרטים האמורים ועל יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום. 

בחקירתו טען שגב כי פעל למען מדינת ישראל. על פי דיווח ב"החדשות", שגב אמר כי תכנן להיות סוכן כפול, וכדי לחזק את טענתו אמר כי מיד לאחר שנוצר הקשר בינו לבין האיראנים, הוא דיווח על כך לבכיר מאוד במערכת הביטחון. על פי הדיווח, שגב אמר לבכיר החדשות "נוצר קשר ביני לבין האיראנים, אני עומד לרשותכם" וציפה להוראות הפעלה שלא הגיעו. 

"המניע שלי היה לנסות לשקם את התדמית שלי שספגה מכה אנושה וכתם לאחר ההרשעה בסחר בסמים", אמר שגב בחקירה. "לא רק שלא פגעתי לביטחון המדינה, אלא קיוויתי לסייע לו".