בג"ץ הוציא אתמול צו ארעי נגד הריסת המבנים בכפר הבדואי-פלסטיני ח’אן אל־אחמר הסמוך לכפר אדומים. בנוסף, בית המשפט הורה למדינה להשיב לטענות התושבים עד יום רביעי הקרוב. מדובר ב־46 מאהלים של בדואים, שהובאו לאזור זה לדרום מזרח ירושלים מהנגב, בשנת 1953.

לפני יומיים אירעו עימותים קשים בכפר המיועד להתפנות. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 35 נפגעים במהלך העימותים. על פי הפלסטינים, 11 מפגינים נעצרו על ידי כוחות הביטחון. בין היתר דווח כי בין העצורים מנהל אגף השטח של בצלם, כרים ג׳ובראן. הפלסטינים דיווחו כי באזור נמצאים דרך קבע כבר שבועיים עשרות מתושבי אל־ח’אן עם תומכים פלסטינים וישראלים, על מנת למנוע מהדחפורים להרוס את בתיהם מאז החלטת בג”ץ.

עימותים בח'אן אל אחמר. צילום: בצלם
 
לאחר שהדחפור של המינהל האזרחי הרס שמונה בתים וארבע מכלאות באבו נוואר, הגיע בולדוזר גם לח’אן אל־אחמר, ונתקל בעשרות פעילים שניסו לחסום את דרכו של הבולדוזר שהגיע לאזור הכפר שבג”ץ אישר את הריסתו.

ארגון אש”ף טען: “מדובר בפשע מלחמה”, ואף קרא לקהילה הבינלאומית “להתערב כדי למנוע את הטיהור האתני”. גם חמאס כינה את הפעילות של המינהל האזרחי “טיהור אתני”. דובר הארגון חאזם קאסם אמר כי “המתקפה של רשויות הכיבוש נגד התושבים בח'אן אל־אחמר היא המשך לטיהור האתני של התנועה הציונית מאז הקמת ישות הכיבוש”. לדבריו: “מדובר במדיניות גזענית מתמשכת של הכיבוש שמפעיל טרור נגד העם הפלסטיני בתמיכתה של ארה”ב, ולכן יש לפעול יד ביד על מנת להכשיל מדיניות זו, כדי שהעם הפלסטיני ישיג את זכויותיו”.