בבית משפט השלום בתל אביב נפתח הבוקר (שני) המשפט בתביעת הדיבה של העיתונאי נתן זהבי שהגיש נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל, הדס שטייף, שטענה כי  הטריד מינית לפחות 10 נשים. עורכי דינה של שטייף מטעם הפרקליטות והפרקליטות הצבאית העריכו במהלך הדיון שחמש מתלוננות יסכימו להעיד שנתן זהבי הטריד אותן מינית, בתנאי שהדיון יתנהל בדלתיים סגורות ויוטל צו איסור פרסום על פרטיהן. בית המשפט קיבל בקשת עורך דינו של זהבי, ליאור אפשטיין שהסכים שהעדויות יינתנו בדלתיים סגורות אך יתר המשפט יתנהל בדלתיים פתוחות. השופטת חייבה את שטייף למסור לזהבי תוך שבוע את שמות הנשים שיעידו נגדו ואת תהציריהן. במידה ותצהירים אלו לא יוגשו, יוסר צו איסור הפרסום.


כזכור, שטייף טענה בגלי צה"ל כי בידיה מספר תלונות ועדויות של נשים שטענו כי נפגעו מזהבי, ובמקרה אחד קיים אפילו חשד לאונס, לאחר שצעירה טענה, כך על פי שטייף, כי הגיעה אליו הביתה מעולפת, ומצאה את עצמה עירומה במיטתו בבוקר. 
 
במהלך הדיון הציעה השופטת פשרה לפיה שטייף תתנצל על הפרסום ותכתוב כי לא הייתה לה כוונה לפגוע בזהבי וכמו כן תתרום כסף לחולי סרטן. זהבי הסכים לפשרה ועורך דינו הסביר כי העיקר מבחינתו הוא טיהור שמו לא קבלת הפיצויים שהגיש על סך 1,800,000 נגד שטייף. אולם שטייף דחתה בהחלטיות את הפשרה, ומשום כך המשפט יתקדם לשלב ההוכחות ושמיעת ההעדויות.
עורכי דינה של שטייף טענו בדיון כי יש לפחות מתלוננת אחת שמוכנה להעיד נגד זהבי. ועל כך ענה פרקליטו של זהבי כי "אנחנו מנהלים את התביעה כשאני לא יודע בכלל מי הנשים, את השמות של המתלוננות ואפילו לא את מספרן. התיק מנוהל באי שוויון".
 
בית המשפט קבע כי "השמות של המתלוננות שיעידו בתיק יועברו לידי זהבי, ויוטל על שמותיהן ותלונותיהן צו איסור פרסום והמשפט יתנהל בדלתיים סגורות".

בכתב התביעה של זהבי, נכתב כי "הנתבעת עושה שימוש ציני בחשיבות הקמפיין "metoo" ושמה לה למטרה לנצל את מעמדו התקשורתי של זהבי ושל אחרים לשם פרסום עצמי ברף הגבוה ביותר של ההשמצות. הנתבעת משמשת כבית דין שדה כתובעת, כשופטת וכתליינית המוציאה לפועל של גזר הדין, ביחס ל"אמיתות עובדתיות" לשיטתה, כשבד בבד היא אינה חושפת ולו עובדה אחרת רלוונטית לרבות את שמות "הדמויות", מיקום האירועים ומועדם מאחורי העדויות, ובכך מונעת מהתובע יכולת אמיתית להתגונן מפני האשמות שווא אלו המופצות לכל עבר". 
 
עוד נכתב בתעיעה כי שטייף "הלבינה את פניו ברבים, ועשתה זאת בדרכה הקלה כעיתונאית בגלי צה"ל ופגעה קשות בשמו של התובע. פרסומים שקריים, מכפישים ונטולי אחריות אלו, המשסים את שמו של התובע, נעשים במסגרת 'האופנה האחרונה' של לינץ' ציבורי, של שפיטה זדונית ב"כיכר העיר", ביחס ל"אירועים" עלומים מלפני שנים ארוכות ביותר, הם אלימות מילולית של ממש, שאין להסכים איתה, ומשולים פשוטו כמשמעו לשפיכת דמו של אדם, שכן לשון הרע והלבנת פנים כה קשות מהווה שפיכות דמים".

כאמור, כעת בפני שטייף עומדת משוכה לא פשוטה לשכנע תוך שבוע 5 נשים להסכים להעיד במשפט הדיבה נגדה.