נשיא בית המשפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן, קבעה כי משפטה של שרה נתניהו בפרשת המעונות ייפתח ב-7 באוקטובר. זאת, לאחר שמשפטה של אשת ראש הממשלה, שמואשמת בקבלת דבר בנסיבות מחמירות, היה אמור להיפתח ב-19 ביולי, אולם עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של נתניהו טען כי בתאריך זה יש לו דיון הנוגע לתיק אחר. 



הפרקליטות לא הביעה התנגדות לדחייה, שכאמור נובעת מסיבות טכניות. בעוד שבועיים בית המשפט יוצא לפגרת הקיץ, ומשום כך המשפט נדחה לפרק זמן ממושך. סיידוף הסכים גם הוא לדחייה, אך ביקש "לא לעכב יתר על המידה את ניהול המשפט". עוד ציין סיידוף כי בשלב זה הוא איננו מיוצג בהליך, עקב כך שחברת הביטוח הממשלתית טרם החליטה אם תממן את ייצוגו במשפט.



כזכור, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט כי עקב הרגישות הציבורית ועקב העובדה שמדובר בעבירות שנעשו לכאורה במעונו הרשמי של ראש הממשלה, התיק יידון בפני הרכב של שלושה שופטים. בשלב זה השופט חן לא נעתר לבקשה החריגה וציין כי הדיון יתקיים "בשלב זה בפניי בלבד" .



לפני כעשרה ימים, התייחס פרקליט המדינה שי ניצן, בראיון בכאן 11, לכתב האישום נגד נתניהו ולביקורות שנמשעו לפיו מדובר בעבירות שעוסקות בזוטי דברים, וטען כי "האישום נגד רעיית רה"מ לא מופרך". בהקשר זה, הוא תהה: "איך אפשר לקרוא לארוחות יוקרה במאות אלפי שקלים חמגשיות?".



"כתב האישום מדבר בעד עצמו, אם לא היה סיכוי סביר להרשעה לא היינו מגישים אותו", הסביר ניצן, שאמר גם כי "שרה נתניהו לא צריכה לקבל (עונש כבד) יותר מאזרח רגיל ולא פחות מאזרח רגיל". 



בהתייחס לדיווחים על מגעים לפשרה בנושא, לפיו התבקשה, לכאורה, נתניהו להחזיר סכום כסף מסוים תמורת סגירת התיק, אמר: "חלק גדול ממה שפורסם על מגעים והסדרים זה 'פייק ניוז'. הודענו שאנחנו שוקלים כתב אישום והיא ביקשה שימוע. התקיים שימוע בעל פה ובכתב, ואז הם הביאו הצעה בנושא ושקלנו אותה. אני לא רוצה להתייחס למקרה הספציפי, אבל אם בנאדם אומר 'אני רוצה להחזיר כסף', אני אגיד לו 'אל תחזיר'?



פרקליטות המדינה הגישה בתחילת חודש יוני את כתב האישום נגד נתניהו, על מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בפרשת מעונות ראש הממשלה, זאת בעקבות החתימה עם ניר חפץ על הסכם "עד מדינה" בפרשת וואלה-בזק, ולאחר שהתברר כי בידיו מידע נוסף המחזק את החשדות נגדה בתיק זה. התברר כי עדותו במשטרה של חפץ הכריחה למעשה את פרקליטות המדינה לערוך שימוע נוסף לשרה נתניהו בעקבות המידע החדש שהושג בעניינה.

פרקליטיה של שרה ניסו להדוף את הטענות, אולם היועץ המשפטי לממשלה לא השתכנע לסגת מכתב האישום. גם ניסיונות הפשרה, במסגרתה הייתה אמורה להשיב את הכספים שנטלה על פי החשד שלא כדין, עלו על שרטון. ומשום כך החליטה הפרקליטות על הגשת כתב האישום.