בית המשפט המחוזי מרכז קיבל, באופן חלקי, את בקשת המשטרה, וביטל את שחרורה למעצר בית בתנאים מגבילים של קרובת משפחתה של אופירה חיים ז"ל, החשודה ברציחתה. בכך, השופט ביטל את החלטתו של השופט עודד מורנו מבית משפט השלום בפתח תקווה והורה על הארכת מעצרה עד ליום ראשון. 

בבית המשפט טענו עורכי הדין יהלי שפרלינג תמיר סננס ממשרד עורכי הדין נוי, סננס, שפרלינג וחצרוני, כי למשטרה אין כל מידע על מעורבות כלשהי מצידה של מרשתם. "עצוב מה שקורה כאן, המשטרה הציעה למרשתי בחקירה לעבור בדיקת פוליגרף והתחייבה לפניה שאם תצא דוברת אמת היא תשוחרר לאלתר", הסבירו, "מרשתי נענתה בחיוב אולם אנחנו עורכי דינה דחינו את ההצעה של המשטרה על הסף והתנגדנו לה, לעניות דעתנו עצם העובדה שהמשטרה מעמידה את תנאי מעצרה על תוצאה של בדיקת פוליגרף היא ההוכחה שאין למשטרה דבר וחצי דבר נגד החשודה".

עו"ד תמיר סננס. צילום פרטי
עו"ד תמיר סננס. צילום פרטי

עו"ד יהלי שפרלינג. צילום פרטי
עו"ד יהלי שפרלינג. צילום פרטי


נועם ג'יבלי, אחיינה של אופירה חיים שנרצחה על ידי בעלה לשעבר, דוד חיים, שוחח אתמול עם ברהנו טגניה וטל פיקרביץ' ברדיו 103fm. "אנחנו עדיין לא מעכלים את זה", סיפר, "ההפתעה הזו עדיין נמשכת. זה סיפור שהתחיל עם תקווה מאוד גדולה והסתיים לצערי, על פי החשדות, בצורה הכי עצובה שיש. אני באיזה שהוא מקום עדיין לא רוצה להאמין אבל כנראה שאין הרבה ברירות".
 
עוד אמר ג'יבלי כי "לא היה רקע של סכסוך בין אופירה לגרוש. מדובר בזוג שלא ביחד כבר כמעט 20 שנה. בכל גירושים יש מחלוקות כאלה ואחרות. אף אחד לא האמין שזה מה שיקרה בסופו של דבר ביניהם. לא היה שום רקע שיכל לגרום לנו לחשוד, לא שמנו את האצבע מההתחלה שאולי זה אכן יהיה הוא. היה ביניהם קשר בעיקר בגלל הבנות. לא קשר אלים או לא נורמטיבי בין בני זוג גרושים".



כזכור, אתמול האריך בית משפט השלום את מעצרו של חיים בשבוע, לאחר שהודה במעשה. השופט קבע כי "עולה חשד סביר למעורבותו של החשוד ברצח".