בית הדין הצבאי בכלא עופר הטיל אתמול עונש של 14 שנות מאסר ותשלום פיצויים של חצי מיליון ש"ח על חמזה אבו אל-פילאת, מחבל תושב חברון שדקר את נירית זמורה בגבה ופצע אותה סמוך למרכז מסחרי בגוש עציון ב-28.10.2015, במהלך גל טרור היחידים של השנים 2016-2015. בנוסף הוטל עליו עונש מאסר על תנאי של שלוש שנים למשך חמש שנים מעת צאתו מהכלא.



לפני כשלושה חודשים הורשע אבו אל-פילאת בחבלה בכוונה מחמירה, אך זוכה מעבירת ניסיון לגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה בדין הצבאי לניסיון רצח) שנכללה בכתב האישום שהוגש נגדו. ההכרעה ניתנה לאור קביעת השופטים כי מתעורר ספק סביר בשאלת כוונתו של המחבל להביא למותה של זמורה, בעיקר בשל העובדה שהוא דקר אותה פעם אחת וברח מן המקום.



בגזר הדין שניתן אתמול טענו השופטים כי אין ספק כי המניע לדקירה היה לאומני, וכי הוא הונע מהרצון לפגוע בישראלים אך בשל היותם ישראלים. כמו-כן, על אף הבעת החרטה מצדו ולמרות שהשתכנעו כי אבו אל-פילאת פעל בנסיבות של קשיים משפחתיים, נאמר, הרי ש"דווקא ביצוע מעשים כה איומים, אך בשל בעיות משפחתיות, מעידים על אכזריותו של הנאשם". עוד קבעו השופטים כי בנוסף "לכאב, לסבל ולפגיעה הנפשית" הובילה פציעתה של זמורה, אם לשמונה ילדים, גם "לפגיעה בכושר השתכרותה ובתפקודה היומיומי".



ההכרעה ניתנה בניגוד לדרישת תביעה הצבאית כי יוטל על המחבל עונש של 20 שנות מאסר בפועל, וכן בניגוד לדרישת ההגנה כי העונש שיוטל יהיה נמוך בהרבה, סביב חמש שנות מאסר. עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" שמלווה את משפחתה של זמורה, טען בעקבות גזר הדין: "רק לראות את החיוך של המחבל כששמע את שנות המאסר בפועל היה כדי להבין את גודל המחדל ואת חוסר ההרתעה".