הפרקליטות הגישה הבוקר (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות של ילדה בת 6, נגד מצילה שעבדה בבריכה בבית מלון בבירה. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן בן שלום, ב-11 בדצמבר 2015, הייתה הנאשמת, בת 24, מצילה יחידה בבריכה. במהלך המשמרת, הגיעו לבריכה אמה של הילדה וששת ילדיה. מכתב האישום עולה כי במהלך המשמרת לא השגיחה הנאשמת על המתרחצים.

"היא ישבה כל העת בעמדת המצילה, לא הסתובבה בשטח הבריכה כדי להשגיח ולבחון את המתרחש במים ואף לא קמה ממקומה למצב עמידה באופן שיאפשר לה להשגיח על המתרחצים ולהתבונן על המתרחש במים. בנוסף הנאשמת שוחחה במהלך המשמרת בטלפון הנייד שלה", נכתב. 

על פי כתב האישום, שעה שהנאשמת הייתה עסוקה בשיחת טלפון, היא לא שמה לב לכך כי ישנן קטינות במים העמוקים, לרבות המנוחה - ילדה בת 6, לא העירה להן, לא השגיחה עליהן ולא עשתה דבר כדי למנוע זאת. בשלב מסוים, טבעה המנוחה בבריכה באזור המים העמוקים במרחק של מטרים בודדים מעמדת המצילה.

בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: אתר הרשות השופטת


הנאשמת, שדעתה הייתה נתונה באותה עת לשיחת טלפון הארוכה שאותה קיימה קודם לכן, לא שמה לב לטביעת המנוחה. אחת המתרחצות אשר הבחינה במתרחש צללה במי הבריכה ומשתה את הילדה ממקום הטביעה. משראתה זאת הנאשמת, קמה ממושבה בעמדת המצילה רצה לעבר הילדה והחלה להנשים אותה ולנסות להחיותה במשך דקות ארוכות, לאחר שכתוצאה מהטביעה הילדה איבדה את הכרתה והפסיקה לנשום.

הילדה פונתה במצב קריטי ללא דופק ונשימה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים כשהיא מונשמת ללא הכרה. ב-6 בינואר, כתוצאה מהפגיעות שנגרמו לה עקב טביעתה - נפטרה.