פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד דוד שרף, בן ה-41 מאילת, בגין ריבוי עבירות הצתה במטרה לפגועים באזרחים ערבים-ישראלים. לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד נתנאל בוג'ו, הנאשם החליט לפגוע באזרחים ישראלים המשתייכים למגזר, ולהצית את רכושם כאות נקמה על המצב הביטחוני השורר בארץ. הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.



בכתב האישום צוין כי הוא "תכנן להצית את רכושם של בני האוכלוסייה הערבית, וכן לשלח אש בשטחים פתוחים במטרה להעסיק את כוחות הכיבוי ולמנוע מהן לתת מענה להצתות המכוונות כלפי האוכלוסייה הערבית".



בשמונה ביולי הצית שרף חנות מזכרות בעיר העתיקה בירושלים. יום לאחר מכן הוא התקשר לקרובו ומסר לו כי בכוונתו "לשרוף ערבים" מפני שלטענתו "הם שורפים לנו". הקרוב הודיע על השיחה למשטרה, והנאשם נחקר במשטרה והורחק מהעיר אילת למשך 15 ימים.



יומיים לאחר מכן הוא הצית שלושה מוקדים נוספים, בהם שדה הסמוך לבסיס צה"ל בנחל שורק, מטע זיתים בסמוך לבית מגורים בשכונת בית צפפה בירושלים וצמחייה בסמוך למבנים ולבתי מגורים נוספים בירושלים.



בבקשת המעצר כתב עו"ד בוג'ו כי "פוטנציאל הנזק הטמון במעשיו של המשיב מתעצם נוכח מיקומם של מוקדי ההצתה, לרבות בקרבת בסיס צבאי ובשדה קוצים המתלקח בקלות ובלב עיר, בין עוברי אורח רבים החולפים במקום. זאת ועוד, מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח המניע למעשיו. המשיב בחר לפגוע באזורים הצמודים להר הבית ולעיר העתיקה, בכוונה מוצהרת להלהיב את הרוחות ו"להבעיר את האזור".