הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אנואר זינה, בן 44 מירושלים, בגין ריבוי עבירות של גרימת מוות ברשלנות וכן נהיגה בקלות ראש וברשלנות שגרמה לתאונת דרכים בה נהרגו שלושה חיילי צה"ל בכביש 6 לפני חמישה חודשים. כתוצאה מהתאונה, נהרגו סמ"ר אשטו טספו וסמ"ר בר יעקוביאן. מספר ימים לאחר התאונה נפטר גם סמ"ר שילה סימן טוב מפציעתו האנושה שנגרמה בתאונה.



על פי הנטען כתב האישום, ביום 13/2/18, נהג הנאשם במשאית אשר גררה אותה העת גרור פתוח בכביש 6, בקטע הכביש שבין מחלף באקה – ג'ת לבין מחלף ניצני עוז. הנאשם נהג במשאית 12 שעות רצוף עד למועד התאונה, ולא הקפיד על שעות נהיגה ומנוחה כנדרש.



אנואר אבו זינה. צילום: אלון חכמון



אותה העת נסעו בשיירה לפני הנאשם שלושה כלי רכב צבאיים מסוג "האמר". בשלב מסוים, עקב קושי בהמשך הנסיעה שהתגלה בהאמר המוביל, ירד האחרון לשול הדרך, כאשר שני ההאמרים הנוספים מאטים את נסיעתם בנתיב הימני, מתוך כוונה לרדת לשול הכביש. בשלב זה, הנאשם, שנהג במשאית המשא בנתיב הימני, התנגש בעוצמה ובמהירות של כ- 83 קמ"ש באחור ההאמר האחרון וגרם לתאונת שרשרת. בסופו של דבר נעצרה משאית המשא כאשר חלקה הקדמי נמצא מעל ההאמר האחרון ומוחץ אותו.



על פי הנטען, זינה היה נהג בכביש בקלות ראש וברשלנות, בין היתר בכך שיכול היה להבחין באורות ההאמרים ממרחק של קילומטר ולהבחין בהאמרים עצמם ממרחק של יותר מ-200 מטרים. במקום זאת, המשיך בנהיגה מהירה והתנגש בשיירה כאשר הוא במהירות 82.9 קמ"ש. הפרקליטות מבקשת כי יישלל רשיונו עד למתן פסק דין בעניינו.