סוגיה יוצאת דופן הגיעה לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה שיצטרך להכריע בשאלה איך יקראו לילד שעוד לא נולד, וזאת על רקע מחלוקת קשה בין הוריו הפרודים לגבי שמו. האב דורש לקרוא לילד על שם אביו שנפטר בנסיבות טראגיות והאם מסרבת.

במרכז הפרשה בני זוג בשנות ה -30 לחייהם, מאזור הצפון, שהחליטו להביא ילד לעולם מבלי שנישאו. בני הזוג חיו מספר שנים יחדיו, כידועים בציבור, אך מבלי למסד את הקשר ולהינשא זה לזו. לאחר שהקשר הבשיל והשעון הביולוגי "התחיל לתקתק", החליטו השניים כי הגיעה העת להביא יחדיו ילד לעולם.

מהבקשה לבית המשפט שהוגשה באמצעות עורכי הדין שרין ורון סולן עולה, כי מיד לאחר כניסת האישה להריון, הקשר בין בני הזוג עלה על שרטון והשניים נפרדו זה מזו. תוך כדי הפרידה, סוכם ביניהם כי לאחר הלידה יישאר הילוד במשמורת האם, אשר תהא זכאית לדמי מזונות הולמים שיספקו את צרכי הקטין. במקביל, האב יקבל הסדרי ראייה נרחבים ככל האפשר. כמו כן סוכם בין הצדדים כי הילוד יקבל את שם המשפחה של האב.

עוה
עוה
בשל המחלוקת הקשה עליה לא הצליחו לגשר השניים, החליטה האישה לפנות לבית המשפט בבקשה שיכריע בסוגיה כאמור. האם טענה כי היא מתנגדת בתוקף לקרוא לילד על שם הסב וטוענת שהשם המוצע הוא שם לא מודרני כפי שמקובל היום לקרוא לילדים. האם הוסיפה כי יתרה מכך, נסיבות המוות של הסב, הן כאלה שעל פי ייעוץ שקיבלה מרבנים, מנבאות סימן לרעות ואסור לקרוא לילד על שם מי שנפטר בקיצור ימים.

עוה"ד סולן ציין בבקשה את שקבע החוק: "ילד מקבל מלידה את שם משפחת הוריו. היו להורים שמות משפחה שונים, מקבל הילד את שם משפחת אביו, זולת אם הסכימו ההורים שיקבל את שם משפחת האם או שמות המשפחה של שני ההורים; אולם ילד שנולד כשאמו אינה נשואה לאביו, מקבל מלידה את שם משפחת אמו, זולת אם רצתה האם שיקבל שם משפחת האב והאב הסכים לכך או שהאם הייתה ידועה בציבור כאשתו ואם הסכימו ההורים, יקבל את שמות המשפחה של שניהם". לטענת עורכי הדין, האם הסכימה לתת לילד את שם המשפחה של האב, ולכן הזכות לבחור את השם הפרטי נתונה לה בלבד.