בית המשפט המחוזי בלוד החליט לדחות היום (חמישי) את הדיון בעניינה של אינה סקיבנקו, החשודה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן בפתח תקווה. למרות שהדיון נדחה לסוף החודש, הורים רבים בחרו להגיע למקום ולתמוך בהוריה של יסמין ז"ל דורינה ו-וולדימיר. אימה של הפעוטה סיפרה כי הם כועסים: "חיכינו הרבה זמן לדיון, אנחנו רוצים לראות שהדברים זזים והם לא".



לדבריה, "אני רוצה שהיא תהיה בכלא לכל חייה, אנחנו לא יכולים לעשות דבר חוץ מלחכות אבל כשראינו אותה בבית המשפט היא נראתה טוב, ברור כי היא אוכלת וחיה, למה לא? בפעם הקודמת העיניים שלה היו למטה ועכשיו לא, כאילו לא אכפת לה, כאילו לא קרה דבר".

"אנחנו הולכים לדרוש צדק ליסמין", צעקו ההורים. ישראל אליסף, ממארגני המחאה אמר כי "איך יכול להיות שנרצחה פה ילדה והם לא מצליחים להעביר חוק פיקוח? נרצחה פעוטה בת פחות משנתיים ואין חוק מצלמות? רוצים לעשות את זה וולנטרי. אנחנו פה בשביל לצעוק את הצעקה של יסמין, היא כבר לא יכולה לצעוק, היא מתחת לאדמה. אנחנו פה בשבילה, באנו לדרוש מבית המשפט צדק והרתעה".

הפגנת המחאה מחוץ לבית המשפט. צילום: העמותה הישראלית לאקטיביזם חברתי

 

מוקדם יותר אמרה רוני שניר, גם היא ממארגנות ההפגנה כי "נצא להפגין כיוון שהמוות המחריד של יסמין זה רק קצה הקרחון של מה שקורה במדינה כשאין פיקוח והכשרה ובנוסף, כשיש הרשעה, יש עונשים מגוחכים והם בכלל לא מרתיעים. אנחנו דורשים פיקוח, הכשרה וענישה כדי שאף מטפלת לא תעלה על דעתה לטלטל ילד, לסטור לו או לבצע כל עבירת אלימות".
 
יו"ר ועד הגנים הארצי, אחז אגם, אמר כי הם מצפים שרף הענישה יהיה גבוה יותר ויוביל להרתעה. לדבריו הם מרגישים כי במקום לפתור את בעיית היעדר הפיקוח בגיל לידה עד שלוש, מנסים רק למשוך זמן: "אנחנו מרגישים שהפוליטיקאים מנסים למרוח אותנו - חוק המצלמות וחוק הפיקוח שעברו בקריאה ראשונה עברו בנוסח מרוכך מאוד שבפועל לא נותן פתרונות. מנסים להרגיע את הלהבות במקום לראות בהורים שותפים לתהליכים".