בית משפט השלום בירושלים גזר היום (חמישי) שישה חודשי מאסר, שיגולמו בעבודות שירות, על ציגאן ליטבין שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של לי ויתקין ז"ל בת ה-16 וראוף זיינלוב ז"ל בן ה-21, וגם באספקת סם מסוכן. על פי כתב האישום, ביוני 2010 נטל ליטבין שמונה בקבוקים המכילים סם מסוג מתאדון, ושפך אותם לבקבוק ריק של מים מינרליים. לאחר מכן, הלך עם הבקבוק באזור רחוב ריבלין בירושלים, שם פגש ארבעה צעירים וביניהם המנוחים, אפשר להם לשתות ממנו ואף השאיר בידם את הבקבוק כשהלך.



כתוצאה משתיית הבקבוק, נגרמו לשני הצעירים הרעלה חריפה, אשר גרמה בסופו של דבר למותם. בגזר הדין שניתן היום קבע השופט שמואל הרבסט כי "בכיכר הירח אשר בירושלים אירע המעשה דנן, ו"ילדי הירח" הם אשר נפגעו כתוצאה ממנו והלכו לבית עולמם, ואולי כאן המקום לפעול ולדאוג כי מקרים כאלו לא יישנו עוד, וכי זקני העיר, המשטרה ורשויות הרווחה יפעלו כדי למנוע מוות מיותר שכזה מילדי ירח נוספים".



הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בו הודה בחשדות המיוחסים לו. פרקליטות מחוז ירושלים סברה שאין לנקוט כלפי הנאשם בגישה מקלה בשל העובדה שהוא זה שיצר את המפגע, הביאו למקום ואפשר לאחרים להשתמש בו, ודרשה כי יוטלו עליו 10 חודשי מאסר בפועל. אולם, השופט סבר אחרת, ונימק את החלטתו בכך שעל אף הרקע הפלילי של הנאשם ועברו הקשה, הוא "נמצא היום במקום שונה. הנאשם אינו עושה עוד שימוש בסמים, כפי שעולה מחוות הדעת של המונה על עבודות השירות. הוא מתגורר בשכירות ומכלכל את עצמו, מתפרנס מעבודתו כטבח ומתמיד בעבודתו".



עוד כתב הרבסט, כי "הנאשם הפסיק את קשריו השוליים וכפי שעולה מתסקיר שירות המבחן הוא משקיע מאמצים רבים לניהול אורח חיים תקין. כל זאת, בעודו נמצא לבדו, ללא רשות תמיכה כלשהי. השינוי אשר עבר במהלך השנים האחרונות מאז אותו לילה מר ונמהר הוא משמעותי ומקורו במאמציו של הנאשם לתיקון דרכיו ולרצונו לחזור למוטב, תוך הבנה של הרקע, הדפוסים והבעיות אשר הביאו אותו לביצוע העבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן".