נענו לדרישתו: עיתונאי ערוץ 20, שמעון ריקלין, הידוע בתמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו ומחזיק לא מעט יריבים בשמאל הישראלי, קיבל היום (ראשון) התנצלות מארגון "שלום עכשיו" ומאושיית הרשת ערן צ'רפק. זאת, לאחר שפרסמו אמש פוסטים מהם ניתן היה להבין כי ריקלין עומד מאחורי פרסום ההתכתבויות המזויפות בין פעילי העבודה, מהן עולה שהמפלגה עשתה שימוש בהפגנת הדרוזים על מנת "לחזור לשלטון על חשבון הליכוד".



הפוסט עליו התנצלו ב"שלום עכשיו". צילום מסך



הציוץ עליו התנצל ערן צ'רפק. צילום מסך



צ'רפק פרסם אמש כי "הריקלינים ועוזריהם" עומדים מאחורי זיוף התכתבות הוואטסאפ, ואילו בעמוד הרשמי של תנועת שלום עכשיו נכתב כי "‏בשעות האחרונות התשקורת הימנית מפיצה תכתובת מפוברקת של מפלגת העבודה. הביצוע של השקר הזה הוא חובבני ומעליב. אם ריקלין והצל היו מבינים משהו על השמאל הישראלי, הם היו יודעים שאת הקונספירציות שלנו, אנחנו מנהלים בטלגרם".

ארגון שלום עכשיו פרסם בחשבון הטוויטר שלו הודעת התנצלות לפיה "באחד מציוצינו התייחסנו לתכתובת ווטסאפ מזויפת שיוחסה לאנשי מפלגת העבודה והופצה על ידי גורמי ימין. מהניסוח שלנו ניתן היה להבין שמאחורי התכתובת והפצתה עומד איש הימין הקיצוני שמעון ריקלין. הדבר אינו נכון ועל כן, הציוץ נמחק ואנו מתנצלים על הטעות שייחסה לריקלין גם ציוץ בשבת".



צ'רפק צייץ כי "אם מניסוח הציוץ שלי מישהו הבין שכוונתי הייתה ששמעון ריקלין עצמו זייף והפיץ את התכתבות הוואטסאפ המדוברת, אין הדבר נכון. על כן הציוץ נמחק ואני מתנצל על אי ההבנה", אולם הוסיף בציוץ אחר: "ריקלינים הפך בשנים האחרונות לתופעה ולמטבע לשון כפי שיעידו עשרות רבות של ציוצים העושים שימוש במילה זו, וכפי שהעיד על זה שמעון ריקלין בעצמו בראיון לעיתון הארץ ב-20.4.18: 'מה זה ריקליניזם? הליכה פנאטית אחרי המחנה שלך ואחרי מה שנכון בקרב הברנז׳ה, מבלי להתחשב במציאות ובעובדות'".



הודעת ההתנצלות של ערן צ'רפק, צילום מסך



הודעת ההתנצלות של שלום עכשיו. צילום מסך



כזכור, העיתונאי פנה אמש באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר לתנועת השמאל ולאושיית הרשת, ודרש מהם פיצוי על סך 100 אלף שקלים, ביחד עם פרסום התנצלות והבהרה. ככל הנראה, ריקלין צפוי לא להסתפק בהודעות ההתנצלות אלא יגיש תביעה בבית המשפט בדרישה לפיצוי כספי.